VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Emil dojel ve finále dvacátý

Cheb - Do finále hlavní třídy ROK se probojovalo pět Čechů.

31.10.2009
SDÍLEJ:

EMIL MINÁŘ (č. 58) před startem finálové jízdy světového finále z pětadvacátého místa. Chebský závodník obsadil dvacátou příčku. Foto: Foto: Emil Minář sen.

Motokárový závodník Emil Minář z Františkových Lázní se kvalifikoval na světové finále třídy ROK konaném v italském Lonatu a ve velké konkurenci si nevedl špatně. Skončil na dvacátém místě.

Akce se zúčastnilo 300 závodníků ve čtyřech kategoriích z mnoha zemí světa (Kanada, Kostarika, Panama, Jihoafrická republika, Filipíny, Singapur, Čína, Írán, Jordánsko,…). Favorité však byli z evropských zemí – Švýcarsko, Litva, Polsko a samozřejmě z domácí Itálie. Česká reprezentace patřila k nejpočetnějším - 17 jezdců ve čtyřech kategoriích. Emil závodí v hlavní kategorii ROK s počtem 102 jezdců.

Emil cíl spnil– jel finále

Ve volných trénincích, rozdělených na 3 skupiny po 34 jezdcích, obsadil Emil 3., 8. a 12. místo a vytčený cíl – postup do finále mezi 34 nejlepších se zdál reálný. Emil si rychle zvykl na trať a novinku - nezávislé přední brzdy. Český podvozek MS KART se podařilo nastavit a fungoval výborně. Ze 300 motokár byly jediné 2 české podvozky, Emilovo a jednoho Litevce. Slabinou ale byl motor a nastavení karburátoru. Motor fungoval dobře za nižších teplot a vyšší vlhkosti, odpoledne ale ve vysokých otáčkách ztrácel na ostatní a Emil musel časy na kolo dohánět v technických pasážích. Také stáří motoru bylo na světovém finále raritou, techničtí komisaři nevěřícně kroutili hlavou, když označovali motor, a na něm byly již značky ze světového finále 2007 a 2008.

Druhá rozjížďka byla českou radostí

V pátek navečer nastal okamžik pravdy – všichni měli obuté jednotné nové pneumatiky a jezdci ve třech skupinách se rozjeli do měřených tréninků. Emil docílil 19. čas ze všech jezdců a vybojoval si solidní startovní pozici do třech rozjížděk. V sobotu ráno byla trať vlhká po nočním dešti. Když vylezlo slunce, rozhodl se mechanik s jezdcem nasadit suché pneumatiky, nebyl ale čas již nastavit podvozek na mokrou trať. 14. místo v rozjížďce bylo doslova vydřené, protože jezdcům na mokrých pneumatikách nešlo konkurovat. Ukázalo se, že odhad oschnutí trati v závěru rozjížďky byl chybný. Omluvou pro tým je snad jen to, že nepoužitím mokrých pneumatik se ušetřilo 178 euro, což většina týmů vůbec neřešila. Pro postup do finále bylo nutné zajet ve zbývajících rozjížďkách do 7. místa. Emil dojel na 5. a 4. místě a získal tím 25. místo na startovním roštu finále! Zejména druhá rozjížďka byla pro české fanoušky velkou radostí, protože čeští jezdci kroužili na trati na 2., 3., 4. a 6. místě a italský komentátor vykřikoval stále „Bravo Repubblica Ceca!“.

Vedle kategorie ROK se Češi prosadili i kategorii ROK-JUNIOR. Do finále juniorů startoval karlovarský Radim Maxa z prvního místa. Techničtí komisaři mu ale do finále vyměnili výfuk. Radim, který má zkušenosti z evropských závodů, bojoval velmi dobře, přesto pozice ztrácel – výfuk nebyl ideální. Po restartu přerušeného závodu došlo ke kolizi a Radimovo 20. místo v cíli bylo horší než se očekávalo. Před ním dojela na 19. místě Gabriela Jílková a „outsider“ české juniorské výpravy Daniel Mihaly, který se zlepšoval každou jízdou dojel na 17. místě. Jeho otec Michal Mihaly je vicemistrem Evropy v kulturistické disciplíně „Bench press“ (zvedl 252,5 kg). Ostatní mechanici mu doporučovali utahovat šroubky pouze rukou, protože s nářadím jich několik ukroutil.

Ve finále bylo pět Čechů

Do finále hlavní třídy ROK se probojovalo pět Čechů, startovali ze 6., 10., 25., 26. a 32. místa. Emil se z 25. místa probojoval na 16. místo, pak se začala projevovat slabina motoru na rovinkách a Emil několik pozic ztratil. 20. místo ve světovém finále je určitě pro tým s nízkým rozpočtem úspěchem.

Češi obsadili ve finále 27., 20., 15., 10. a 1. místo. Ano, šampiónem ROKCUP 2009 je Čech Jan Midrla, který mistrně využil boje jezdců před sebou a doslova v poslední zatáčce se prosmýkl ze 4.místa na první. Česká hymna zazněla nedělním večerem uprostřed Itálie a čeká výprava si jí náležitě vychutnala.

(em)

31.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Motivací mají být stipendia od kraje

Ilustrační foto

Pes vběhl motorkáři pod kolo

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Klingenthal – Vogtland Arena v německém Klingenthalu u Kraslic se v sobotu stane dějištěm bitvy nejlepších německých sportovních dřevorubců.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Na slavnosti piva pojede zvláštní pivní vlak z dolního nádraží

Karlovy Vary - Zvláštní vlak s názvem Karlovarský Chodovar Expres vypraví už podvanácté České dráhy na tradiční slavnosti piva v rodinném pivovaru Chodovar.

Vykrádal auta, teď spadla klec

Cheb - Zloděje, který vykrádal zaparkovaná auta, dopadli chebští policisté. Jednatřicetiletý muž se nejméně ve třech případech v červenci a srpnu násilím vloupal do vozidel.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení