VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skupině Karlovarských minerálních vod v pololetí vzrostl obrat

Karlovarský kraj - Skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) se v prvním pololetí letošního roku zvýšily prodeje o 31 procent. Obrat přesáhl 3,5 miliardy korun. Na rekordním růstu skupiny mají podíl dvě významné akvizice v Maďarsku i úspěch produktových novinek na domácím trhu. Informoval o tom generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

31.8.2015
SDÍLEJ:

Skupině Karlovarských minerálních vod se daří.Foto: Ilustrační foto

„Velmi mě těší především dvojciferný nárůst na domácím trhu, kde jsme kromě našich tradičních produktů zaznamenali úspěch s novými produkty, jako je například přírodní nápoj Fruttimo Aquila, ale velkou radost nám dělají také nové Poctivé limonády od Poděbradky, které jsou od letošního roku nově k dostání nejenom v láhvích, ale i v točené variantě," uvedl Pasquale.

KMV v první polovině letošního roku rostly i díky expanzi do zahraničí. Skupina KMV odkoupila dvě nejvýznamnější nápojářské firmy v Maďarsku, čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Skupina firem KMV zahrnuje jak samotné Karlovarské minerální vody, tak i českou společnost Poděbradka a firmy v Rakousku, na Slovensku a nově i v Maďarsku. V Česku pak KMV letos odkoupily většinový podíl i v Hanácké kyselce, kde byly zatím menšinovým akcionářem.

„Holdingu maďarských značek Szentkiralyi a Kekkuti oproti loňskému roku vzrostly prodeje za poslední pololetí o necelých 10 procent a provozní zisk vzrostl téměř dvojnásobně," doplnil Pasquale.

Skupině KMV se ale daří i na dalších evropských trzích, kde působí. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod.

V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou například Polsko, Německo, ale také USA nebo Spojené arabské emiráty.

Díky nadprůměrně teplému létu a celosvětově sílící poptávce po balené vodě očekávají KMV růst také v dalším pololetí.

„Podle agentury Canadean se letos na světě poprvé prodá více balené vody než sycených nápojů," doplnil Pasquale.

„Předpokládáme, že letos celá evropská skupina KMV vyrobí a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů a obrat dosáhne 6,3 miliardy korun," dodal Pasquale.

Podle údajů agentury Nielsen skupina KMV v rámci celého sektoru nealkoholických nápojů, který zahrnuje minerální a pramenité vody, ovocné džusy, sycené nápoje, ledové čaje a sirupy, za posledních 12 měsíců na maloobchodním trhu potravin a smíšeného zboží dosáhla objemový tržní podíl 29 procent.

Autor: ČTK

31.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plynová pistole.

Trojici lidí vulgárně nadával, s pistolí v ruce křičel, že je zabije

Ještě do konce prázdnin je v chebské městské knihovně k vidění výstava s výmluvným názvem Svět Sherlocka Holmese.

Sherlock Holmes ožívá v knihovně

Na vodě letos v pohodě? Sem tam mráček

Karlovarský kraj – Vodácká sezona na Ohři se letos vydařila, shodují se majitelé půjčoven, tábořišť i samotní vodáci. Přestože ještě nekončí, hlavní nápor má řeka s blížícím se koncem letních prázdnin už za sebou.

Kamion kočárky nedovezl, skončil v plamenech

Františkovy Lázně – Technická závada stojí za požárem kamionu u Františkových Lázní. Kamion převážel dvě stovky kočárků.

Trhy mají v lázních úspěch, v Aši se teď budou konat jen jednou měsíčně

Chebsko - Kdy a kde budou mít farmářské trhy úspěch, to je těžké odhadnout. A to i pro jejich zkušené organizátory. Například v Chebu se zatím neujaly, oproti tomu ve Františkových či Mariánských Lázních mají úspěch.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení