Nová jednotná dopravní karta pro Karlovarský kraj, nazvaná K3, měla původně cestujícím vlaky a autobusy sloužit už od loňského roku. Dosud tomu tak není a zatím není jasné, zda kvůli nekonečným odvoláváním účastníků výběrových řízení neskončí ambiciózní projekt za 80 milionů korun v kapitole nerealizované.

Poslední šancí, jak kartu zachránit, je hladký průběh vyhodnocení tendru na dodávku odbavovacího systému. „Kdyby se jeho účastníci proti výsledku odvolali, zmešká Karlovarský kraj definitivně lhůtu k čerpání dotací z Evropské unie," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

„Naposledy se antimonopolní úřad po protestu jednoho z účastníků zaobíral kartou skoro šest měsíců. Nakonec rozhodl, že musíme pozměnit kritéria pro vyhodnocení nabídek na odbavovací systém. Tendr naštěstí znovu vyhlašovat nemusíme. Pouze se nabídka dvou zúčastněných firem opětovně posoudí. Zda ale konečný výsledek přijmou a některá z nich se proti němu opět neodvolá, to vůbec nelze odhadovat," konstatoval Navrátil.

To ale není jediný problém, který je v souvislosti s kartou třeba řešit. Do systému je třeba zapojit všechny dopravce v regionu a například společnost Autobusy Karlovy Vary podle Navrátila navrhuje jednotný cenový tarif pro jízdné. Ten ale mají nyní jednotliví dopravci rozdílný. „V některých oblastech, například na Žluticku, by to znamenalo nárůst ceny jízdného až o 30 procent. A to je nemyslitelné," uvedl.

Karlovarský kraj získal na zavedení bezkontaktní čipové karty regionální dopravy dotaci z Evropské unie. Původně to měla být Karlovarská karta. Tento název kritizovali jak někteří lidé, tak i starostové jako zavádějící. Podle Navrátila měli patrně pocit, že karta je určena výhradně pro krajské město. „Pro úspěch projektu je přitom prvořadé, aby se karta využívala v co největší míře po celém kraji. Pokud by tuto kartu využívalo jenom málo lidí, asi by byl projekt neefektivní," dodal náměstek.