VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující si načas oddychnou, výluka na trati má pauzu

Cheb, Schirnding - Po rekonstrukci kolejí budou na trase Cheb Schirnding jezdit vlaky až rychlostí 160 km/h.

8.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Kovářová

Výluka na trati Cheb Schirnding načas skončila. Cestující, kteří jezdí do Německa za prací anebo za nákupy, tak mohou na několik dní jásat. Zanedlouho se však výluka bude opakovat a lidé budou muset opět přesednout z vlaků na autobusy. Po komplikacích s cestováním se ale lidé mohou těšit na komfortnější jízdu mezi těmito dvěma městy. S dalším omezením musejí občané počítat v příštím týdnu.

Rekonstrukce trati začala na zmíněném úseku již v loňském roce, kdy Správa železniční dopravní cesty nechala vytrhat všechny kolejnice a nahradily je nové a bezpečnější díly.

Po rekonstrukci kolejí budou moci jezdit vlaky na trati až rychlostí 160 km/h oproti stávající rychlosti 80 km/h. Na trať by tak bez problémů mohla vyjet i známá pendolina anebo vlaky vyšší kvality z Německa, jako je Intercity Express a podobně.

„Jet rychlostmi vyššími než 100 km/h však bude možno až po dosažení dohody s německou stranou a dokončení úprav železničního zabezpečovacího zařízení," upozornil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty. Úprava zabezpečovací techniky na trati, aby souhlasila s tou německou, by měla trvat přibližně do listopadu letošního roku.

Při jednotlivých výlukách, které se budou konat postupně až do konce května, se cestující dočkají náhradní autobusové dopravy.

Renovací trati se dosáhne toho, že se lidé z Německa bez jediného přestupu v budoucnu dostanou až do Prahy.

Celkové náklady na rekonstrukci mají dosáhnout 440 milionů korun a zatím se tam nevybuduje elektrifikace.

„Optimalizaci tratě jsme připravili zatím bez elektrifikace. Ale s tím, že jsme celou trasu připravili k tomu, abychom mohli v budoucnu pouze dodělat trakční vedení a sloupy," potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Hlavním důvodem je fakt, že na německé straně taky zatím nevede trakční vedení. V Německu se má elektrické vedení vybudovat během deseti let.

Německá strana řeší způsob, jakým bude elektrický proud do stožárů vysokého napětí nad kolejemi transportovat. Němečtí sousedé by rádi napájeli dráty elektrického vedení z obnovitelných zdrojů.

Autor: Jan Buriánek

8.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na podporu hokeje zahraje i kapela Pestalozzi.

Bijí srdce fanoušků pro hokejisty Energie?

Sokolov v sobotu patřil triatlonistům
92

FOTOGALERIE: Sokolov v sobotu patřil triatlonistům

Volby 2017. Zn.: Člověče, nezlob se

Karlovarský kraj - Jednadvacet politických stran a hnutí se bude v letošních parlamentních volbách ucházet o voličské hlasy. Jejich počet tak oproti minulým volbám, které se konaly v roce 2013, zbytněl o tři politické subjekty. A stejně tak jsou změny i ve složení odevzdaných kandidátek.

Policie hledá násilníka, ubližoval tříletému chlapci

Sokolovsko - Sokolovští kriminalisté pátrají po 29 letém muži z Kynšperku nad Ohří, který je asi 178 cm vysoké střední postavy, má krátké rovné hnědočerné vlasy na ježka, hnědé oči a prořídlé strniště.

Aš chce změnit bývalé kulturní středisko na komunitní centrum

Aš – O dotaci na rekonstrukci objektu bývalého Ašského kulturního střediska v Karlově ulici a jeho přeměnu na komunitní centrum chce požádat město Aš.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení