Vlaky na této trati se mají znovu rozjet v pondělí 24. listopadu odpoledne. I když celková stavba bude ukončena až v červnu 2015, v období od 24. listopadu do dubna roku 2015 je nutná takzvaná technologická přestávka. Po ní sice začne ještě jedna výluka, ale koleje budou vybaveny novou zabezpečovací technikou.

„Vlakový provoz obnovíme na celém úseku tratě až do dubna příštího roku s tím, že vlaky budou řízeny ještě starým zabezpečovacím zařízením," informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš. „V dubnu pak začne platit další část výluky, která potrvá až do června, kdy už však bude na trati zprovozněné nové traťové zabezpečení," okomentoval mluvčí.

A z jakého důvodu je nutná technologická přestávka?

„Zejména budeme během přerušení stavebních prací jednat s německou stranou a upřesníme si okolnosti, které se týkají umístění nového traťového zabezpečovacího zařízení. A to zejména tak, aby bez problémů komunikovalo s tím v Německu," vysvětlil Marek Illiáš.

Během stavební pauzy však bude trať maximálně bezpečná, protože stavební firma v tuto chvíli dokončuje ukotvení kolejí na nový železniční štěrk.

„Až začne další část výluky, budeme postupně zprovozňovat nové traťové zabezpečovací zařízení na celé trati, a navíc dokončíme doprovodné práce, jako je například broušení kolejí a podobně," podotkl Marek Illiáš.