Oprava železniční trati Cheb – Plzeň s sebou přináší mnoho komplikací nejen cestujícím, ale také obyvatelům Lipové. Právě přes tuto obec jezdí těžké nákladní automobily s materiálem a ničí místní komunikaci.

„V rámci rekonstrukce železniční tratě tuto okresní silnici využívají České dráhy k odvozu šíleného objemu vytěženého materiálu,“ poznamenal Ivo Slapnička z Chebu.

„Po této silničce se valí, někdy i značnou rychlostí, každý den a hlavně po celý den desítky těch nejtěžších nákladních terénních automobilů. Auta se sobě navzájem vyhýbají až na krajnicích, ty jsou díky tomu již značně rozbité,“ postěžoval si.

„Tato ulice byla vybrána pro mne z nejasných důvodů jako jedna z hlavních dopravních cest při stavbě železničního koridoru. Přitom těsně u cesty je skupina sedmi kamenných křížků a je otázkou krátkého času, kdy dojde k jejich poničení,“ přidal se Karel Tyrpekl.
„Nechápu, proč to alespoň nezpevní, například štěrkem. Ty krajnice už jsou úplně rozdrolené a osobní auta mají co dělat, aby se vyhnula náklaďákům,“ poznamenal i Cheban, který jezdí do Lipové k příbuzným.
„Mnozí už se tam bojí projíždět, nákladní auta jezdí prostředkem silnice a každý má strach uhnout, aby se pod ním neutrhla krajnice a on neskončil v příkopu,“ řekl.

„Jízdy vozidel a stavební techniky po silničních komunikacích jsou projednávány se všemi dotčenými složkami státní správy,“ uvedl nedávno pro Deník Zdeněk Ptáček ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a.s., Stavební správy Plzeň.
„Před zahájením stavby ´Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní – Cheb´ byl za účasti zástupců správy a údržby silnic (SÚS) stav silničních komunikací podchycen fotodokumentací a zdokladován. Po skončení stavby bude opět se zástupci SÚS provedeno vyhodnocení a komunikace budou uvedeny do původního stavu,“ sdělil.

„Já jsem slíbil, že stav silnice budeme monitorovat,“ dodal k tomu tento pátek.
„V pondělí máme schůzi vedení, tak tam nadnesu návrh na zpevnění a o výsledcích jednání budu Deník informovat,“ slíbil.