Stejně jakov celé republice je chebský registr vozidel v posledních prosincových dnech zavalen čekajícími na přepis vozidla.

„Náš registr vozidel a řidičů je již asi 14 dní pod neustálým tlakem klientů s žádostmi o trvalé vyřazení vozidel z registru vozů a přepisy vozů k jejich registraci a přeregistraci,“ uvedla mluvčí chebské radnice Martina Kuželová. „Navýšili jsme počet obslužných míst ze tří na pět a ani to na tak velké fronty lidí, kteří nechali své žádosti až na konec roku, zatím nestačí. Odbor silničního hospodářství a dopravy proto zvažuje navýšení počtu úředních dnů, což bude nejprve projednávat s naším vedením,“ řekla.

Majitelé aut, která neplní žádné emisní normy, při prvním převodu po 1. lednu zaplatí poplatek 10 tisíc korun. Dalších 1,1 milionu aut s průměrným věkem deset až 15 let plní jen emisní normy Euro 1 nebo Euro 2, které platí od roku 1993 a 1996. Majitelé za tyto vozy při prvním převodu zaplatí 5000 nebo 3000 korun.

Poplatek zaplatí i dovozci při první registraci ojetiny, která neplní alespoň normu Euro 3. Ta platí přibližně od roku 2000.

Pro zjištění, jestli se na auto vztahuje poplatek a jak vysoký, bude rozhodující zápis ve velkém technickém průkazu vozidla.
Pokud v něm nebude údaj o plnění emisních limitů zapsán, bude nutné navštívit pověřenou zkušebnu. Kvůli opatření klesne dovoz nejstarších ojetin a lidé vyřadí více starých aut z provozu. Stará auta se stanou neprodejná.

„Já si myslím, že se to dotkne zejména těch nejstarších vozidel, jako jsou Favority a Škodovky 120,“ poznamenal Viktor Dušek z autobazaru MasCars. „My jsme se už také připravovali dopředu a zjistili jsme, že 90 procent aut má normu Euro 2.“

Podle něj je ale všechno špatné k něčemu dobré, ze silnic by tak mohla zmizet nebezpečná stará auta.
Zároveň by se mohly do České republiky přestat dovážet velmi staré vozy.