Technický problém jednoho z mobilních operátorů působícího v České republice, vystrašil mnoho zákazníků z Chebska. Ti ve snaze ušetřit za papírová přáníčka a pohledy zasílali blahopřání formou krátkých textových zpráv (sms). Nyní se kvůli mnoha odeslaným sms obávají vysokého účtu.
„Měl jsem v plánu, že rozešlu vánoční pozdravy na Štědrý den dopoledne všem známým najednou,“ pověděl Josef Červenka z Chebu. „Bohužel mi telefon zahlásil chybu s tím, že se 'textovky' neodešly. Proto jsem je zkusil odeslat ještě několikrát, ale situace se vždy opakovala. Přátelům pak sms dorazila několikrát. Strachuji se proto, že budu mít vysoký účet.“
S obavami čeká na vyúčtování více zákazníků mobilního operátora Vodafone. „Samozřejmě se bojím,“ řekla Chebanka Marie Blažková. „Sms se v mobilu označily jako neodeslané, proto jsem je zkusila odeslat ještě mnohokrát.“
Mluvčí společnosti Vodafone Filip Hrubý přiznal, že u části odesílaných krátkých textových zpráv se problém objevil.
„V průběhu dopoledne 24. prosince docházelo v důsledku přetížení našeho sms centra ke zpozděnému doručovaní části odesílaných sms zpráv, všechny sms byly nicméně doručeny v pořádku a kapacita sms centra byla navýšená, abychom předešli podobným situacím v budoucnu,“ vysvětlil Hrubý.
„Zákazníkům, kteri v důsledku zpozdění odeslali více sms zpráv na jedno číslo, bude částka za opakovaně odeslané sms automaticky odečtená z učtu,“ přislíbil mluvčí.