Pracovněprávní spor vtáhl do víru dění žáky druhé třídy Základní školy v Dolním Žandově. Třídní učitelce druháků končí k 30. červnu smlouva a vedení jí nabídlo tříčtvrteční úvazek, který nemůže kvůli finančním důvodům přijmout. To se nelíbilo jejím žákům a rozhodli se proti tomu bojovat.

Namalovali si transparenty s nápisem: „Nechte nám paní učitelku Denkovou, máme ji rádi“ a vyrazili do ředitelny. „Přišli jsme na to sami,“ řekl jeden z žáků. „Když jsme se dozvěděli, že nás už příští rok nebude mít, chtěli jsme to změnit. Mysleli jsme, že dokážeme, aby paní učitelka zůstala, když ukážeme, jak moc ji máme rádi a chceme, aby nás dál učila.“

„Taková akce tady opravdu byla,“ potvrdila ředitelka školy Ivana Weinzettlová. „V tu chvíli jsem měla jednání a poslala děti do třídy. Pak jsem za nimi šla a vysvětlila jim celou situaci. Sdělila jsem jim, že jejich paní učitelka zůstat může. Nabídla jsem jí úvazek na osmnáct hodin týdně, což nepřijala. Takto jsem to také dětem vysvětlila. Je pravda, že mám k dispozici dva úvazky po osmnácti hodinách,“ dodala.

„Myslím si, že děti vůbec nezajímá, jaký byl učitelce nabídnut úvazek,“ řekla jedna z maminek, jejíž jméno, přestože je redakci známé, neuveřejníme. „Nechápou, že je něco finančně nevýhodné. Osobně se mi nelíbí chování vedení k třídní učitelce, protože jsem přesvědčená, že pro ni celý úvazek na škole je. A co si myslím o akci dětí? Musím přiznat, že se mi jejich akce opravdu líbila. V dnešní době je vzácnost, když mají děti úctu ke svému učiteli a váží si ho. Jsem ráda, že daly najevo svůj názor a veřejně se za svou učitelku postavily.“

Podle názoru další z maminek udělaly děti správnou věc. „Projevily svůj názor. Ve svém věku nerozumí tomu, co je částečný úvazek. Viděly to, že jejich učitelka má odejít. Myslím, že by se spíš mělo uvažovat o tom, že nejspíš bude paní učitelka dobrá, když za ni bojují děti. Nikdy jsem neslyšela, aby žáci, navíc takhle malí, bojovali za to, aby učitel na jejich škole zůstal. Většinou to bývá naopak a děti jsou proti pedagogům.“

Deník dal příležitost vyjádřit se i třídní učitelce druhé třídy, ta řekla, že se nechce k nastalé situaci vyjadřovat.