Silné zážitky. Přesně to si chtějí turisté odnášet z památek a muzeí. Pracovníci kulturních institucí to dobře vědí. Musejí proto nabízet stále atraktivnější a originálnější program. Ani chebský region v tomto ohledu není výjimkou.

Návštěvníci chtějí při poznávání zapojit hlavně smysly a pocity. „Na mě udělalo velký dojem třeba muzeum v Lidicích,“ řekla Chebanka Kateřina Sárová. „Jen do něj člověk vkročil, dýchla na něj strašidelná atmosféra 'té' doby.“

Také další oslovení lidé se shodovali, že instituce se strohými exponáty pod sklem slávu neudělají.

O návštěvníky tak musejí muzea i správci památek bojovat. „Snažíme se hlavně více o našich akcích mluvit, propagovat je a především stále přicházíme s něčím novým či exkluzivním – jako například s naší novou výstavou s 950 let starou listinou, která v současné době nemá konkurenci v celé zemi,“ uvedl pro příklad Roman Procházka, ředitel Muzea Cheb.

Mimoto muzeum připravilo společně s Galerií výtvarného umění v Chebu speciální Chebskou vstupenku. Ta platí pro muzeum, Chebský hrad, galerii a kostel sv. Kláry. Návštěvníci tak ušetří 40 korun.

Turisty i místní si hýčkají také na zámku Kynžvart. Už před sezónou začali pořádat podvečerní tematická setkání na zámku. „Další podobná série bude na podzim a přes léto, kdy se uskuteční už zavedené aktivity, jako jsou noční prohlídky nebo železný návštěvník, ale chystáme i jiné, třeba ´Koňské léto na Kynžvartě´ v rámci projektu Kudy z nudy,“ informovala Barbora Chadimová ze zámku Kynžvart.

„Většinou jsou to nevýdělečné akce pro veřejnost a vstupné bývá dobrovolné,“ doplnila.

„Kynžvart má návštěvnost dobrou, ale samozřejmě že naše možnosti jsou daleko větší,“ doplnila Kateřina Tremlová ze zámku Kynžvart „Zázemí zámku, jakožto turistického cíle, je schopno pojmout i několikanásobek současné návštěvnosti,“ dodala.

(sim, šma)