Doslova tisíce hodin strávených v dílnách a v garážích zúročili ve Františkových Lázních automobiloví nadšenci při desátém ročníku Mezinárodní soutěže elegance historických vozidel. Tento jubilejní podnik autoveteránů byl také rekordní v počtu účastníků klání i hostů. Návštěvníků podle odhadů pořadatelů i Františkolázeňkých dorazilo okolo osmi tisíc.


„Tentokráte v lázních předvedlo své nablýskané miláčky 77 majitelů automobilů a 42 příznivců motorek,“ upřesnil hlavní pořadatel akce Jiří Pavlík. „Také hostů je zde letos bezkonkurenčně nejvíce,“ podotkl Pavlík.
Podle majitelky nádherného Mercedesu 190 Elly Raps z Německa je krásné, že se ve Františkových Lázních vždy sejde velké množství milovníků historických vozů. „Vždyť i pro ně ty autoveterány děláme,“ svěřila se.

Starosta Františkových Lázní Ivo Mlátilík se radoval, že se soutěž autoveteránů v jejich městě opět vydařila. „Organizátorům se také podařilo zabezpečit skvělé počasí. Jsou tu nádherná auta a jsem opravdu spokojen, že tisíce hostů i účastníků akce prima stráví sváteční den. Je to skoro zázrak, že ti nadšenci automobily i motocykly udržují v tak perfektním stavu. Automobilový průmysl má vlastně úžasnou tradici a vidíme tady tak vlastně celou Evropu i celý svět, Jsou tu americké, německé, ruské a třeba i české vozy i motorky. Jako město se snažíme pořádající veteranklub podporovat značnými částkami a myslím si, že když nám to vracejí tak skvělými akcemi, že snad ještě finančně přidáme.“

V divácké anketě mezi automobily zvítězil Zdeněk Touš z Karlových Varů se Škodou Populár Monte Carlo z roku 1937.
A zlato v jednostopých vozidlech ukořistil Ivo Šarlingr z Pavlíkova s osmdesát tři let starým strojem Nera Car.
„V kategorii sportovních vozů získala palmu vítězství Ella Raps z Německa s nádherným Mercedesem 190 SL z roku 1955,“ informoval Jiří Pavlík z pořádajícího chebského Veteran Car Clubu. „Zajímavá je také skutečnost, že tato dáma ze SRN je rovněž pamětnice – ročník 1930. „V limuzínách vyhrál Ladislav Tiurin z Kraslic s vozem Bentley (r.v. 1954). V motocyklech vyrobených do roku 1950 u odborné poroty nejvíce zabodoval Ivo Šarling z Pavlíkova s motorkou Nera Car z roku 1925. V jednostopých vozidlech od roku vzniku 1950 zlato dostal Karl Büchler ze SRN se strojem Horex 350 z roku 1952.