Přestavba nádraží začne až v roce 2011

„Myslela jsem si, že letos už začnou ten nový terminál budovat,“ pověděla Marie Holubová z Chebu. „Autobusové nádraží je už hrozné. Je tam spousta výtluků, takže když jedu autobusem, připadám si jako na houpačce,“ doplnila rozhořčeně. Proč se vlastně rekonstrukce oddálila vysvětlila Pavla Brabencová z Agentury projektového a dotačního managementu Karlovarského kraje. „Výstavba dopravního terminálu Cheb byla, z důvodu posunu vyhlášení výzvy k podání žádostí o poskytnutí dotací o půl roku, posunuta na jaro 2011,“ informovala.

Některé občany tato informace doslova nadzvedla ze židle. „Povrch autobusového nádraží je podle mého názoru absolutně nevyhovující. S novým terminálem se mělo začít už dávno,“ řekl František Krátký z Chebu.

Podobný názor mají i další občané Chebu. „Když jedu autobusem přes nádraží, připadám si jak v náklaďáku,“ popisovala pocity devadesátiletá Marie z Chebu. „Doufám, že se termín výstavby terminálu už nebude prodlužovat,“ doplnila. Cestující se začínají také zajímat, jak dlouho vlastně budování nového nádraží potrvá. „Výstavba včetně přípravy staveniště by měla trvat přibližně 14 měsíců,“ řekla Pavla Brabencová.

Dominantou nového terminálu bude středový polygon. „Jedná se dvoupodlažní objekt hexagonového půdorysu. V přízemí je plánováno umístění infocentra, sociálního zázemí pro řidiče autobusů a prostory pro prodejnu smíšeného zboží a úschovnu kol,“ vysvětlila Brabencová. Pro občany budou zřejmě i přínosem nové informační panely, které cestujícím ukážou informace o odjezdech autobusů. „Samozřejmostí je parková úprava okolí a celková proměna stávajícího autobusového nádraží,“ sdělila Pavla Brabencová.

Při přestupu z autobusu na vlak lidé už nezmoknou

Situace kolem přepravy autobusy se zlepší i pro vozíčkáře. „V rámci provozu Městské hromadné dopravy Cheb je již nyní zajišťována více jak polovina přeprav nízkopodlažními nebo bezbariérovými autobusy. Na základě smluvního vztahu s městem Cheb bude do konce roku 2013 vozový park autobusů plně nízkopodlažní, a to bez ohledu na to, zda bude vybudován nový terminál,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan.

Příjezdová a odjezdová stání budou v místě hlavního přechodu propojena úhlopříčným přístřeškem, který zajistí možnost spojení autobusového terminálu s nádražní halou suchou cestou.

Cestující si také budou muset zvyknout na nový systém přepravy autobusy. „V rámci dopravního terminálu Cheb je možné použít takzvaných plovoucích stání,“ uvedla Pavla Brabencová. „Znamená to, že cestující přicházející na autobusové nádraží si při příchodu přečte na hlavním informačním panelu, ze kterého čísla stání mu odjíždí autobus a tam se musí přemístit,“ vysvětlila Brabencová.

Pro nevidomé bude panel vybaven audio–hlasovým modulem. „Konečně se dočkáme podobného terminálu, jaké jsou v jiných městech v České republice,“ řekl s radostí senior František Dřímal z Chebu. „Že se stavba posunula, není dobré, ale nakonec můžeme být rádi, že přece jen bude,“ konstatoval.