VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je libo zahlédnout magický meteorický roj Perseidy?

Zámek Kynžvart – Až sedmdesát padajících hvězd za hodinu budou moci spatřit všichni, kteří dorazí na zámek Kynžvart. Uskuteční se tady totiž Hvězdný piknik na ostrůvku, při němž budou příznivci astronomie sledovat magický meteorický roj Perseidy.

12.8.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Lukáš Kaboň

„Během noci z 12. na 13. srpna dojde k nejhustší frekvenci známého meteorického rojení prachových částic rozpadlé komety 109P/Swift – Tuttle objevujících se v souhvězdí Persea,“ přiblížil kastelán kynžvartského zámku Ondřej Cink. Při jasném nebi bude po půlnoci kulminace dosahovat až sedmdesáti padajících hvězd za hodinu „Aktivita meteorického roje, někdy nazývaného Slzy svatého Vavřince, bude výrazně aktivnější až do čtvrté hodiny ranní,“ podotkl.

Pro pozorování padajících hvězd je nutná naprostá tma, proto budou příchozí pozorovat tento roj na louce před zámkem. Nebude ale chybět ani doprovodný program. „Správa zámku nabízí promítání v kupolovém planetáriu, astronomické interaktivní hry, výtvarnou dílnu a předpůlnoční pohoštění pro vysílené pozorovatele nebeských lánů,“ uvedl Ondřej Cink.

V případě, že počasí nedovolí samotné pozorování, uskuteční se vedle doprovodného programu povídání o meteorických rojích v sále zámku. Akce se uskuteční v sobotu 12. srpna od 21.30 hodin.

Autor: Jana Bežáková

12.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Geologové přišli o speciální přístroj

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Život potápěče pomohl zachránit operátor linky 112

Karlovy Vary – Život potápěče z Ostrova, který byl ve vážném ohrožení kvůli rozvíjející se dekompresní nemoci, pomohl zachránit operátor linky 112 z karlovarského centra tísňového volání.

Kontroverzní dopravní terminál se zmenší. A přibude náměstí

Karlovy Vary - Studie nejdiskutovanějšího a odbornou i laickou veřejností kritizovaného Integrovaného dopravního terminálu v Karlových Varech se dočká změn.

Naši prvňáci ze ZŠ Lázně Kynžvart

Chebsko - Ve středu 20. září najdete v Chebském deníku prvňáky ze ZŠ Lázně Kynžvart.

S vozidlem skončil na střeše

Hazlov - Mokrá vozovka zřejmě překvapila devětadvacetiletého řidiče jedoucího z Hazlova na Aš.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.