„Shromáždili jsme požadavky jednotlivých škol na kancelářské potřeby," uvedl chebský starosta Petr Navrátil s tím, že nákup by měl proběhnout centrálně.

Výběrové řízení za 1,3 milionu korun pomalu vrcholí, město nabídky přijímá do čtvrtka. Elektronická aukce by pak měla proběhnout příští týden.

A co vše se bude nakupovat? Jde o více než 150 položek, a to od tužek po sešity, papír a další kancelářské potřeby. Dodavatel je bude za vysoutěžené ceny dodávat přibližně rok.

Důvod, proč se k centrálnímu nákupu přistoupilo, je nasnadě nižší cena. To ale není vše.

„Školy tak předchází riziku chyb při výběrovém řízení. Na městě se tím zabývají specialisté, kteří se výběrovým řízením věnují," podotkl starosta.

Zda je centrální nákup kancelářských potřeb tak výhodný, to se ještě uvidí. Město jej chce vyhodnotit a podle toho pak postupovat dál.

„Pokud by se osvědčil, mohli bychom tak nakupovat například také drogistické zboží. Uvažovalo se i o nákupu potravin do školních jídelen, ale ukázalo se, že by to nebylo efektivní," dodal starosta s tím, že už v současné době se centrálně nakupuje elektřina a služby telefonních operátorů.