Hlavní trasa vede ze saského města Aue do Karlových Varů, hranice překračuje na přechodu Jelení Wildenthal u Nových Hamrů. Měří 60 kilometrů a její nejvyšší bod je ve výšce 947 metrů nad mořem. Skončí v Karlových Varech na dolním nádraží, Cyklostezku Ohře protíná u Plynárenské lávky. A další propojení cyklomagistrál z české na německou stranu se může prodloužit také v případě trasy z Ašska až do Plavna v SRN.

Karlova stezka není jen tato spojnice, součástí projektu jsou také okružní vyhlídkové trasy. Třicetikilometrová trasa vede okolo hory Auersbergu, která se tyčí 1018 metrů nad mořem, okruh má nejvyšší bod 956 metrů nad mořem a míjí i údolní nádrž Sosa. Té je věnován i alternativní kratší okruh o délce 18 kilometrů, s výškovým maximem jen 823 metrů.

Třetí okruh, rovněž osmnáctikilometrový, je věnován údolní nádrži Carlsfeld-Weiterswiese.

Čtvrtý okruh je na české straně, jmenuje se Krušnohorské vyhlídky a obkružuje Horní Blatnou, vede přes Nové Hamry, Tisovou, Pernink, Abertamy, Hřebečnou a Bludnou do Potůčků. Tato okružní trasa je také nejdelší, měří 35 kilometrů a její nejvyšší bod je 1004 metrů nad mořem.

„Takzvaným nositelem projektu je saské město Eibenstock, partnerem projektu je saské sdružení Muldentalradweg, obce a města Aue, Bad Schlema, Bockau, Eibenstock, Lauter-Bernsbach, Schönheide a Zschorlau. Na české straně je partnerem Sdružení obcí Bystřice, které tvoří Abertamy, Horní Blatná, Pernink, Potůčky, a dále obec Nové Hamry," uvedl mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.

Město Karlovy Vary je podporovatelem projektu, přispělo na vydání cyklistických map a zajistilo instalaci informační tabule na příjezdu do města, na rolavské cyklostezce u biofarmy „Kozodoj" . Projekt byl podpořen z programu Cíl 3 přeshraniční spolupráce Svobodný stát Sasko Česká republika.

„Je to dobrý tip na jarní cyklovýlet. Stezka už je víceméně postavená, projekt začal v listopadu 2012 a realizace skončila v závěru loňského roku. V květnu se bude jen slavnostně otevírat. A to v saském Eibenstocku a v českém Perninku. Součástí projektu je také nová stezka Pernink Abertamy, která byla uvedená do provozu v dubnu 2014 a kterou nevyužívají jen cyklisté, ale i pěší, ti museli dříve chodit po frekventované silnici," dodal Kopál.

Podrobnosti o Karlově stezce na http://www.karlsroute.eu/cz/.

V roce 2013 dokončenou etapu mezinárodní cyklostezky z Doubravy do německého Oelsnitz zamýšlí německý partner prodloužit až do Plavna. „Ašská radnice tuto iniciativu vnímá jako dobrou příležitost k protažení naší části z Doubravy až do Aše, za pomoci evropské dotace," uvedl tiskový mluvčí ašské radnice Milan Vrbata. „Zvažovány jsou dva směry ašské části cyklostezky - jedním kolem přehradní nádrže do Dolních Pasek a druhým v blízkosti stávající komunikace z Doubravy do Aše s tím, že obě trasy cyklostezky by v konečné fázi směřovaly k toku Bílého Halštrova. Nyní se zadá vyhledávací studie, zda bude stavba vzhledem k majetkovým vztahům k pozemkům v uvažovaných trasách cyklostezky vůbec proveditelná," dodal mluvčí Vrbata.