VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Monsieur Dakar se nevzdává naděje na zisk sedmého titulu

Karlovarský kraj - Karel Loprais, veterán nejslavnějšího vytrvaleckého automobilového závodu světa rallye Paříž – Dakar, se opět dává do pořádku v Karlových Varech

19.2.2008
SDÍLEJ:

Karel Loprais.Foto: DENÍK/Oleg Kapinus

Stalo se už nepsanou tradicí, že si pilot tatrováckého týmu Karel Loprais dává své tělo do pořádku po absolovování pouštního závodu rallye Paříž – Dakar v Karlových Varech. Letos udělal Monsieur Dakar (z francouzštiny, Monsieur Dakar = Pan Dakar, pozn. autor), jak jej jeho soupeři překřtili, výjimku. Ne, že by do hotelu Imperial nepřijel, ale místo po závodě jej navštívil místo závodu.

Jak vám bylo v okamžiku,
kdy pořadatelé jubilejní ročník rallye zrušili?

Když jsem si představil, co bylo před deseti lety, kdy se po našich dvou tatrách střílelo a hrozilo přímé ohrožení života, tak vím, že rozhodnutí bylo na místě.

Takže jste se s náznaky možných konfliktů setkal už v minulosti?
Já osobně ne, ale tým ano.

Letos jste neusedl za volant
ostrého vozu, ale měl jste jet
s novináři. Proč ta změna?

Před dvěma roky mi praskl obratel a dal jsem si pauzu.

Počítáte s tím, že se za volant
závodního náklaďáku vrátíte?

Počítám, že ano!

A bude to už příští rok na avizované rallye v Argentině a Chile, která má nahradit klasický Dakar?
Vše záleží na zdraví.

Jihoamerický „Dakar“ bude od
toho současného dost rozdílný. Bude to spíš kamenitý terén,
nikoliv pouštní duny… Myslíte si,
že si to vyžádá zásadní změny na technice vozu?

Zásadní změny spíše ne. Jde o to, že to bude spíše kamenitý, rychlý a těžký terén. Budou se přejíždět vysoké hory, protože z Argentiny do Chile se jinak než přes kopečky nedá… Sám nevím, jak velké procento písku tam bude. Pořadatel ještě podrobnou trasu nezveřejnil. Bude to určitě něco jiného.

Nemyslíte si, že se nutnost převážet vozy za oceán negativně projeví na počtu závodníků? Ne každý tým si bude moci transport dovolit…
To je otázka. Vše může být tak, jak říkáte. Nevíme, kolik bude stát startovné, nevíme na kolik přijde doprava. Při Dakaru to bylo jasné: Na start po vlastní ose, a z cíle lodí. Jenomže Dakar je oproti Argentině kousek.

A Tatra se této akce zúčastní?
My pojedeme s tatrou, takže určitě! Věřím, že se najde více týmů z Čech.

Při samotných začátcích byla dakarská rallye spíše akcí pro
nadšence. Nemrzí vás trochu fakt, že se zprofesionalizovala do
současné podoby?

Je třeba dát závodu nějaké regule. Pokud auto není vybavené bezpečnostními prvky, tak na závodě nemá co dělat.

Kolikrát jste absolvoval Dakar?
A kolikrát jste ho vyhrál?

Jel jsem devatenáctkrát v závodním autě a jednou v novinářském. Vyhrál jsem šestkrát.

Bažíte po sedmém titulu?
Kdo by nebažil?

Od svých soupeřů jste získal
přezdívku Pan Dakar.
Je to pro vás čest?

Afrika je můj druhý domov. Jezdil jsem po servisech Tatry ještě před tím, než jsem poprvé usedl za volant závodního speciálu. Takže mi tato přezdívka dělá velkou radost.

Jaký byl na Dakaru nejsilnější
zážitek ze všech?

Určitě ten, kdy jsem si poprvé přijel pro vítězství.

Autor: Petr Kozohorský

19.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sobotní akce Motýlí běh.
19

Lidé podpořili Motýlím během domácí hospic

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Vystavili houby u rozhledny

Cheb - Které houby jsou ještě jedlé a které už není vhodné na podzim sbírat?

Zimní stadion byl plný tvrdých pěstí

Mariánské Lázně - Již poosmé se mohli příznivci zápasů K-1, MMA a zápasů v thajském boxu těšit na tradiční mariánskolázeňskou Noc boje na mariánskolázeňském zimním stadionu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

LaRitmu rozzářil Hynek a Uršula

Aš - Večer plný smíchu a legrace se naskytl návštěvníkům, kteří zavítali do kulturního centra LaRitma v Aši.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení