Program byl připravený na oba víkendové dny, návštěvníci se mohli těšit na stroj Supermarine Spitfire, P51 Mustang, ATR 72 Českých aerolinií, a dokonce přiletěly dva Jas 39 Gripen.  Kdo nechtěl jet autem, přijel dokonce i vlakem. „Podařilo se nám exkluzivně vyjednat vlakovou dopravu,“ potvrdil jeden z pořadatelů Luděk Matějíček. Železniční trať, která z chebského nádraží na letiště vede, se používá pouze sporadicky, a to jako vlečka. Neslouží tedy k veřejné přepravě osob. Hosté jeli po této trati na chebské letiště vůbec poprvé za dobu konání této akce.

První chebské letiště vzniklo již v letech 1916 až 1917 a vybudovalo jej město Cheb na svých pozemcích na základě zájmu rakousko-uherské armády. K.u.K. Luftflotte zde umístila jednotku Fliegeretappen Kompanie Nr. 16, což byla cvičná a doplňovací jednotka, která v Chebu zahájila činnost 1. července 1917. Tím se toto letiště stalo prvním a jediným v zemích Koruny české bývalého mocnářství.

Po vzniku Československa v roce 1918 bylo toto letiště jediným na celém území republiky a jediná použitelná letadla se nacházela právě zde. V Chebu však byla vyhlášena samosprávná provincie Deutschboehmen, a proto byla v listopadu 1918 podniknuta slavná výprava setníka Rošického, která letiště obsadila a získala tak nové republice její první vojenská letadla.

Další historickou událost Cheb zažil 13. října 1939. Tento den na chebském letišti přistála slavná vzducholoď D-LZ 130 Graf Zeppelin II. Celá událost byla doprovázena leteckým dnem, kde se představila i známá Legie Condor. Cheb se tak stal jediným místem Československa, kde tento obr přistál.

Ilustrační foto
Hledá se osobnost kraje. A v anketě nechybějí novinky