Nevyzpytatelné počasí v horských oblastech může lidem přivodit velké problémy. Tuto zimu se o tom přesvědčilo už několik desítek motoristů. Většina z nich přitom neměla ani základní vybavení, bez kterého by se do hor jezdit nemělo.
„Lidé by si měli uvědomit, že když vyráží do Krušných ror, tak počasí bude úplně jiné než ve městech. Většina z nich si řekne, že jede pouhých patnáct kilometrů, takže tam bude jenom o trošku horší počasí než v nížinách. Bohužel opak je pravdou a lidé na tuto změnu nejsou mnohdy připraveni,“ uvedl meteorolog Rudolf Kovařík. Ten také zároveň konstatoval, že během letošní zimy už pomáhal několika motoristům, kterým mrazivé počasí zkomplikovalo život. „Pomáhali jsme zhruba třiceti řidičům a nikdo z nich neměl pořádné vybavení, což mě zaráží. Když člověk vyráží do hor, tak musí počítat s tím, že mohou nastat různé komplikace. Je tedy potřeba mít čepici, rukavice, pořádně teplé boty a na autě samozřejmě také řetězy. V tomto počasí se nesmí řidiči stydět vozit s sebou lopatu, která je velmi důležitá,“ pokračoval Rudolf Kovařík.
Na horách panuje velmi zrádné počasí, například v Šindelové napadlo za 24 hodin 40 centimetrů sněhu, a to je pořádná nadílka i pro místní obyvatele. „Vyjíždět by se mělo pouze v nutnosti. V ranních hodinách je v těchto dnech teplota hluboko pod bodem mrazu a lidé by počasí opravdu neměli podceňovat. Spoléhat na to, že nám vždy někdo pomůže, nelze. V takové zimě může člověk i umrznout,“ dodal meteorolog. Podle jeho slov se nejvíce do problémů dostávají lidé, kteří si myslí, že mají silné automobily.
„Řidiči si myslí, že když mají pohon na všechna čtyři kola, tak zvládnou vše, ale bohužel tomu tak není. Navíc tady na horách je to špatné i s mobilním signálem. V mnoha místech se nejde dovolat a horší je to, že samotní operátoři to stále nijak neřeší. Jsem v kontaktu i s poslancem Rudolfem Chladem, který se tento problém snaží už dlouhou dobu vyřešit,“ uzavřel meteorolog ze Šindelové. Pozor si musí neustále dávat řidiči na stav pozemních komunikací. Ve špatném stavu jsou především silnice II. a III. tříd, na kterých leží sníh.