VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Most prošel zatěžovací zkouškou

Jindřichov  - Na most najednou najely tři jeřáby a tárovací vůz. Jejich celková hmotnost byla 558 tun

15.8.2016
SDÍLEJ:

MOST V JINDŘICHOVĚ prošel zatěžovací zkouškou. Foto: Deník/ V. Simeonová

Tento týden vyjedou na nový most v Jindřichově první vlaky. Most v pátek prošel zatěžovací zkouškou a už zbývá jen osadit troleje.

Železobetonové opěry, ocelová nosná konstrukce, délka 69 metrů, šířka 11 metrů a hmotnost 610 tun. To jsou parametry nového železničního mostu na trati z Chebu do Chomutova.

„K výměně mostu se přistoupilo z důvodu špatného technického stavu stávající konstrukce, který v současnosti umožňoval pojezd vozidel maximální rychlostí 50 km/h," vysvětlil Vojtěch Kostiha, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. „Výměna staré konstrukce za novou, moderní umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h, sníží hlukovou zátěž vlivem projíždějících vlaků v okolí mostu a sníží náklady na údržbu mostu," doplnil.

A v pátek přišel den D, kdy most musel projít zatěžovací zkouškou. „Nejnáročnější bylo osazení měřidel po celé délce a šířce mostu. Měřidla byla umístěna na spodní část mostu i na obloukovém trámu. Jejich osazení prováděl tým z ČVUT Kloknerova ústavu, který kvůli tomu dorazil na místo už o den dřív. Tentokrát byla práce o to složitější, že je most nad vodou," popsala Blanka Hejlová, vedoucí provozně-technického oddělení II K.Vary Správy železniční dopravní cesty.

„Samotná zkouška má několik fází, při kterých se zkouší různé zatěžovací stavy, a břemena na most najíždějí vícekrát. V tomto případě šlo o čtyři zatěžovací břemena, konkrétně tři jeřáby EDK 750 a jeden tárovací vůz. Jejich celková hmotnost byla 558 tun. Ve všech fázích musela břemena zatížit obě koleje najednou, byla tedy dvě na každé koleji," popsala.

Tým Kloknerova ústavu hned výsledky vyhodnotil. Most je způsobilý pro pravidelný provoz.

„Vzhledem k tomu, že jde o elektricky provozovanou trať, zbývá ještě osadit troleje a uvést je pod napětí. I tento proces uzavře zkouška," dodala Blanka Hejlová.

První vlaky na trať vyjedou 16. srpna.

Autor: Václava Simeonová

15.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mariánskolázeňští fotbalisté odjížděli do Plzně na hřiště Petřína s cílem urvat alespoň bodík. To se ale nepovedlo.
7

Vítězství si venku připsali jen borci karlovarské Slavie

Integrovaná střední škola technicko-ekonomická v Sokolově. Původní budova navazuje na nový skelet.

Miliony pomáhají modernizovat výuku

Zastávka bude počítat, kolik projede cyklistů

Ostrov - Zapomenutá železniční zastávka se dočká nového vzhledu a chytrého počítadla.

Domov je ve špatném stavu, čeká ho rekonstrukce

Plesná - Špatný technický stav Dětského domova v Plesné se rozhodl vyřešit Karlovarský kraj. Domov se v letošním roce dočká nových oken a elektroinstalace.

Nehod výrazně přibylo, jejich obětí naštěstí ne

Karlovarský kraj - Bezmála o dvě stovky dopravních nehod více než vloni vyšetřovali policisté v Karlovarském kraji od ledna do července. Nárůstu počtu bouraček naštěstí neodpovídal počet usmrcených lidí.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení