Na to má pro letošní rok připraveno ve svém rozpočtu 47 milionů korun, což je částka o 11 milionů korun nižší než v předchozím roce. „Peníze jdou především na výkupy pozemků, jejich úpravu a inženýrskou činnost," upřesnil nový ředitel karlovarské správy ŘSD Martin Leichter.

Karlovarská pobočka má na starost celý úsek, to znamená, že i části v Ústeckém a Středočeském kraji. Podle ředitele jsou teď prioritou obchvaty několika obcí, především Řevničova, kde je ředitelství v přípravě nejdále. „Pokud budou peníze, stavět by se tam mohlo začít v roce 2015," poznamenal ředitel.

„Kromě Řevničova je třeba postavit také obchvat Lubence a přeložku u Hořesedel," uvedl další své cíle ředitel.

O zmíněných obchvatech se v jednu chvíli mluvilo jako o dvouproudých silnicích, Leichter však řekl, že v plánech jsou stále čtyřproudové komunikace. Podle všeho ale definitivně rozhodne připravovaná technicko-ekonomická studie.

Z Karlových Varů do Nového Strašecí, kde už stojí dálnice, chybí ještě 12 úseků o celkové délce 82 kilometrů. Odhadované náklady na dokončení se šplhají ke 30 miliardám korun.

„Všechny úseky, kromě části Olšová Vrata Žalmanov, mají vydané územní rozhodnutí. Stavba Lubenec Bošov je od srpna roku 2010 pozastavena," informoval o situaci na stavbě Leichter.

ŘSD se zatím poměrně dobře daří vykupovat potřebné pozemky, nicméně podle ředitele se na trase objevují potíže. „Konkrétní zprávy o spekulantech s pozemky nemám, ale nezastírám, že se setkáváme s případy, kdy nedokážeme některé podmínky splnit," připustil ředitel.