Alespoň o to se v následujících měsících budou snažit v Chebu. Při různých opravách, které se nyní na území města provádí, se totiž po odkrytí asfaltové vrstvy přišlo na to, že podklad je poničen z dřívějších oprav. To pak komplikuje následnou rekonstrukci.

„Jakýkoliv rozsah oprav se provádí na základě sond, z nichž se však některé nemusí stoprocentně trefit do míst, která byla špatně opravována,“ sdělila chebská místostarostka Gabriela Licková. Když se silnice špatně opraví, dochází pak k nejednotnému sesedání podloží a mohou vzniknout opakované propadliny.

„Budeme dávat ke zvážení Radě města Cheb kontinuální skenování všech vozovek, které jsou určeny k opravám v Chebu,“ sdělila Gabriela Licková.

Technologie kontinuálního prostorového skenování je užitečným nástrojem jak k rekonstrukcím a opravám, tak i k prevenci dopravních nehod. Výhodou této technologie je rychlost sběru dat. Při jejich sběru se využívají jak kamery, tak především lasery a georadar. Tímto způsobem se dá i ve městě za jediný den změřit celkem 40 až 80 kilometrů vozovek. Podle rychlosti skenovacího vozidla.

Auto, které má v sobě i georadar, dokáže vykreslit strukturu pod svrchní částí asfaltu. Toho se dá využít právě při plánu opravy silnice, protože stavební firma už bude počítat s tím, že je pod povrchem asfaltu něco v nepořádku a bude třeba se na to zaměřit. Ze skenování je možné zjistit například i to, na kterých místech hrozí nebezpečný aquaplaning, popřípadě kde se může silnice propadnout.

Logistická společnost DHL spustí na začátku příštího roku provoz nového distribučního centra.
DHL dá práci další stovce lidí