Statistika dopravních nehod jednoznačně mluví o tom, že němečtí řidiči v regionu nejčastěji bourají na Chebsku. Na druhém místě jsou Karlovy Vary.

„V období od 1. ledna do 31. července 2007 havarovalo na silnicích a dálnicích Plzeňského a Karlovarského kraje 518 občanů SRN,“ uvedla plzeňská policejní mluvčí Helena Malotinská. „Z tohoto celkového počtu 244 kolizí zavinili právě němečtí občané.“
Celkem 152 dopravních nehod se stalo na Chebsku, z toho v 74 případech byli na vině němečtí řidiči.
Jimi zaviněné havárie měly za následek jedno smrtelné zranění, dvě těžká zranění a devět lehkých. Hmotná škoda se vyšplhala na 3 555 tisíc korun.

„Oni koukají kolem a nesoustředí se na jízdu,“ řekl řidič Josef z Chebu.
„Mě se také stalo, že jsem zastavil na semaforu a aniž bych cokoliv čekal, najednou jsem měl Němce v kufru nového auta. Ten člověk se zakecal s manželkou a vůbec nebrzdil. Naštěstí jen popojížděl, takže mi nezpůsobil velkou škodu. Ani nechtěl, abych volal policii a hned na místě mi zaplatil vzniklou škodu. To se ale může stát komukoliv a kdykoliv,“ řekl. Před rokem vstoupil v platnost nový silniční zákon, který nejen změnil několik pravidel, ale zavedl i zcela nové tresty v čele s bodovým systémem. „Podle mého žádný bodový systém a žádný silniční zákon nezajistí, aby řidiči začali při jízdě používat mozek,“ netajil svůj názor Josef.

Podle něj i řidič, který bezhlavě dodržuje všechny předpisy, ale nedokáže rychle vyhodnotit situaci, je pro ostatní daleko nebezpečnější, než ten, který pojede třeba o pět kilometrů v hodině rychleji, ale zapomene si zapnout světla a má v lékárničce prošlý obvaz.
„Za většinu dopravních nehod může podle mě právě to, že řidiči nedokáží odhadnout situaci a své schopnosti a to nezmění ani ten sebelepší silniční zákon. A takoví lidé se najdou u Čechů i Němců.“