V dříve poklidných vesničkách Těšov a Mokřina na Chebsku už takový důvod k radosti nemají.

„Před uvedením R6 tady projelo jedno auto denně,” řekla Alena z Mokřin. „Nyní je tady provoz opravdu alarmující.” Právě Těšov a Mokřina se staly spojnicí, přes kterou se jezdí z Mariánských Lázní do Sokolova nebo Karlových Varů.

„Jezdím tudy už několik let,” potvrdila Lenka Vložilová z Kynšperka nad Ohří. „Dříve jsem na cestě potkala nanejvýš jedno auto, nyní se vyhýbám třeba deseti. Navíc jezdí jako šílenci, padesátku v obci tady nedodržuje nikdo.”

To potvrzují i obyvatelé obce. „Padesátku? Tu tady nikdo z těch, co tudy projíždí, nedodržuje,” řekl obyvatel, který si nepřál být jmenován. „Víte, chápu, že je zde větší provoz. To by mi nijak nevadilo, ale ta rychlost je opravdu vysoká. Je to odraz neuvěřitelné lhostejnosti. Vůbec se nedivím Drmoulu, který volá léta po obchvatu, nebo Staré Vodě. Že to ale dorazí i k nám, tomu jsem nevěřil. Kdyby tady byly alespoň retardéry, nebo kdyby tady byly policejní hlídky,” posteskl si.

Právě omezovače rychlosti by podle mnohých občanů byly jedním z možných řešení. „Osazení retardérů je nutné řešit indiviuálně vždy po dohodě s policií,” vysvětlil Petr Šťovíček, technický náměstek Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje. „Obecně retardéry na silnicích druhé a třetí třídy v kraji neosazujeme z důvodu nutnosti zachování technologie zejména zimní údržby silnic.”

Hlídky dopravní policie se zaměřují na hlavní tahy. „Jsou to frekventované tahy a je zde větší riziko nedodržování předpisů,” uvedla tisková mluvčí policie Martina Hrušková. „Na silnicích třetích tříd probíhají pouze namátkové kontroly.”