VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prodejci chybnou cenou klamou zákazníky

Chebsko -Nesprávným označením ceny zboží dochází ke klamání spotřebitele.

5.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Moš

Snad každý nakupující někdy zjistil, že je v regálu u zboží uvedená jiná cena, než jaká je mu pak naúčtovaná na pokladně. Většina dotazovaných zákazníků z Chebska nad tím mávne rukou, což ale neznamená, že je vše v pořádku.

Lidé raději kontrolují ceny

„Ano, už se mi to stalo, ale co může člověk dělat?” poznamenal Cheban Jiří Straka. „Přeci si nepůjdu stěžovat kvůli pár korunám. Jen si pak doma zanadávám, že jsem se neozval.”

Naopak Lucie Poláková z Krásné řekla: „Ano, setkala jsem s tím několikrát v Tescu i jinde. Zboží jsem pak odmítla koupit.”

„Obchodník musí prodat zboží za cenu, která u něj byla uvedena, to znamená přímo na zboží nebo na regálu. Na tom prostě trvám,” vyjádřil se další nespokojený zákazník Martin Mašek původem z Plzně. Také on se setkal s podobným případem.

„Cena v počítači není podle mně v takovém případě vůbec podstatná. Toto je bohužel poměrně častý trik prodejců a jednoznačné klamání zákazníka. Takže já říkám, nenechat si to líbit, reklamovat a hlásit ČOI. Já mám totiž podobnou zkušenost. Bohužel nejen v Albertu, ale i v Tescu a jinde. Dají tam ceduli ´AKCE´ s velmi lákavou cenou, ale bohužel to jaksi v nějakém prý centrálním počítači neopraví a zákazníci kupují jak šílení v domnění, že bůhví jak výhodně nenakoupili – tady si bohužel naběhne každý, kdo si účtenku po nákupu nekontroluje. Častokrát jsem jim řekl, že zboží za tuhle cenu propagují a já to za tu cenu prostě chci, ne že je to chyba v počítači. Zboží mi tedy prodali za cenu, kterou měli na akční ceduli. Bohužel jindy na dohadování nemám náladu nebo čas, tak zboží jednoduše vracím. Předpokládám, že ani potom nic v počítači neopravují a vrací peníze jen těm, kdo se přihlásí,” doplnil.

„Jednou se mi to stalo v Tescu, na informacích se mi omluvili, rozdíl vrátili a cedulku šla paní hned vyměnit,” popsala také Klára Wolfová z Horního Slavkova.

Zákon hovoří jasně

Zákon o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu informovat spotřebitele o ceně zboží, jak uvádí Česká obchodní inspekce (ČOI).

Nesprávným označením ceny zboží dochází ke klamání spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí zcela, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Příkladem může být nepřehledné umísťování cenovek tak, že není jasné, která cenovka patří k jakému výrobku, stejně jako uvádění maloobchodních cen bez DPH či cen výrobků bez uvedení ceny obalu.

Autor: Nataša Šmatová

5.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Máme žízeň. A projevilo se to v prodeji

Nové parkoviště u sportovní haly v ašské ulici Gustava Geipela se už rýsuje.

OTÁZKA PRO: Milana Vrbatu, mluvčího Městského úřadu v Aši

Joker chystá Zahradní slavnost

Cheb – Jak se městu Cheb podařilo upravit komunitní zahradu v chebské Májové ulici naproti restauraci Hannibal? O tom se může na vlastní oči přesvědčit i veřejnost, a to již v úterý 22. srpna.

Motivací mají být stipendia od kraje

Karlovy Vary - Motivační a prospěchová stipendia za druhé pololetí uplynulého školního roku získají od Karlovarského kraje studenti z jedenácti středních škol v regionu.

Pes vběhl motorkáři pod kolo

Mariánské Lázně - Nepříjemný zážitek má za sebou šestadvacetiletý motorkář, kterému do jízdní dráhy vběhl pes.

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Klingenthal – Vogtland Arena v německém Klingenthalu u Kraslic se v sobotu stane dějištěm bitvy nejlepších německých sportovních dřevorubců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení