Pokusit se zamezit tomu, aby řidiči v ašské MHD vozili v autobusech jen horký vzduch, má nové rozložení jízdních řádů a autobusových linek.

„MHD vnímáme v Aši spíše jako sociální službu, nicméně velmi často tam vozíme jenom teplý vzduch,” poznamenal starosta Aše Dalibor Blažek s tím, že město Aš dotuje ročně autobusovou dopravu jedním milionem korun. Na to, jak lépe využít stávající linky, se zaměřil radní pro dopravu Martin Hannsmann.

„Jednou z prvních věcí, která mě zajímala, byla vytíženost a naplnění MHD,” sdělil Hannsmann. „Zajímavým zjištěním bylo, že průměrná obsazenost autobusu jsou čtyři lidé a celá řada spojů vykazovala méně než jednoho člověka na den,” řekl.

„Po diskuzích jsme některé spoje zrušili a nahradili jsme je spojem, který má velmi dobrou vytíženost. Kilometráž jsme tedy zachovali, jen jsme přesunuli linky tam, kde lidé statisticky jezdí. Cílem je za zhruba stejných nákladů obsadit dopravu tak, aby byla větší službou lidem,” vysvětlil.

Po Aši jezdí tři linky, z nichž každá má dvacet spojů. „A abych byl konkrétní, linka, která jezdí přímo po městě se kryje s celou řadou spojů krajských linek,” vyjmenoval. Město tedy posílilo linku, která objíždí obce okolo Aše a ubralo z linek jezdících po Aši. „Takže autobus teď nejede po Aši dvacetkrát, ale pojede desetkrát. A autobus po okolních obcích nepojede pětkrát, ale šestkrát,” vyčíslil.

Došlo i k úpravám tras některých linek a vývoj bude město sledovat a upravovat podle aktuální situace.