Zadavatel podle antimonopolního úřadu  porušil zákon o veřejných zakázkách, když oba dodatky zadal v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by byly splněny zákonné požadavky pro použití tohoto typu řízení. Uvedeným postupem mohlo dojít k podstatnému ovlivnění výběru nejvhodnějších nabídek.

Při uzavírání dodatku k původní smlouvě za účelem realizace předmětu plnění veřejné zakázky „Výstavní, sportovně kulturní a kongresové centrum Karlovy Vary – úprava pro kino" neměl zadavatel postupovat v jednacím řízení bez uveřejnění, neboť potřeba dodatečných prací nevznikla v důsledku objektivně nepředvídatelných okolností a tyto dodatečné práce nebyly nezbytné pro provedení původně zadaných stavebních prací. Tímto dodatkem došlo k navýšení původní ceny o více než 15 000 000 Kč.

Ani zadání veřejné zakázky „Výstavní, sportovně kulturní a kongresové centrum Karlovy Vary – změny stavby dle požadavků společnosti KV Arena" nemělo proběhnout formou jednacího řízení bez uveřejnění, neboť zde nebyly technické či umělecké důvody, důvody ochrany výhradních práv vybraného uchazeče nebo důvody vyplývající ze zvláštního právního předpisu. Za omezení plynoucí z právně-technického prostředí původní smlouvy naopak mohl zadavatel sám a současně sám dodatkem změnil předmět plnění původní smlouvy, čímž došlo k navýšení ceny původní zakázky o dalších téměř 78 000 000 Kč.

Předseda ÚOHS vypořádal námitky rozkladu, přičemž nesáhl ke snížení pokuty. Přestože se současné vedení zadavatele distancuje od postupu svých předchůdců, za nichž byly uvedené zakázky zadány, a činí právní kroky, jimiž se snaží dosáhnout rozhodnutí soudu o neplatnosti původní smlouvy o dílo, a tedy i neplatnosti dodatků pro realizaci výše uvedených zakázek, nemůže být tento postoj zadavatele relevantní pro rozhodnutí o naplnění skutkové podstaty správního deliktu. Ohledně pokuty předseda ÚOHS potvrdil správnost postupu Úřadu při určení její výše při dolní hranici možné sazby, čímž Úřad uvedený postoj zadavatele již adekvátně zohlednil.