Rada města Mariánské Lázně se odhodlala k radikálnímu kroku. Od nového roku bude totiž platit nařízení, které má upravovat podobu, počet a umístění přenosných venkovních reklamních poutačů.

Na co se mohou Mariánskolázeňští těšit? Vzhled stojanů se sjednotí, změna je detailně popsána na webových stránkách města. Maximální přípustný rozměr stojanu je velikost A1.

„Povolují se maximálně dva kusy reklamních stojanů na provozovnu," uvedl starosta Mariánských Lázní Zdeněk Král. „Ty budou moci být vystaveny od 8 do 22 hodin. Reklamní plocha musí vždy obsahovat zvýrazněný český text," dodal.

Dále se má také hledět na velkoplošnou reklamu na budovách, která je nepřípustná a město ji na náklady vlastníka budovy odstraní. Možné je pouze označení podniku, který v budově sídlí.
Na dodržování nařízení dohlédne mariánskolázeňská městská policie, včetně dokumentace a asistence při odstraňování nevhodných reklam.

„Od vedení města je to možná radikální krok, ale já ho vítám," řekl Michal Krásný z Mariánských Lázní. „Když už mají být nějaké reklamní poutače po městě, tak budou mít aspoň řád a nebude to, jak se říká, 'každý pes jiná ves'. Asi se to ale nelíbí obchodníkům, kterých se to výrazně dotkne," dodal.