Názor obyvatel město zjišťuje v rámci projektu Dobrý úřad, do kterého se v dubnu letošního roku zapojilo. Většina otázek se týká vlastní návštěvy úřadu, kdy občané hodnotí například kompetentnost a ochotu konkrétního úředníka, se kterým jednali, kvalitu poskytnutých informací či prostředí, ve kterém se jednání odehrávalo.

„Během sedmi měsíců, kdy tento projekt na chebské radnici běží, bylo na základě vyplnění kontaktního formuláře rozesláno 514 dotazníků. Zpátky se jich vrátilo 237. Potěšující je, že drtivá většina zapojených občanů hodnotila úředníky, se kterými jednali, i kvalitu poskytnutých informací velmi kladně. Některé připomínky se však týkaly prostředí, ve kterém se jednání konalo. Ukazuje se, že tady máme co zlepšovat," sdělil tajemník chebské radnice Václav Sýkora.

Dotazník obsahuje také otázky, které se týkají například toho, zda radnice s občany dostatečně komunikuje nebo které lokality Chebu občané považují za nebezpečné. „Co se týká komunikace města s občany, tak většina hodnotitelů ji považuje za dostatečnou s tím, že nejčastěji využívají radniční listy, webové stránky a facebookovou stránku města. Jako nebezpečná místa v Chebu hodnotitelé nejčastěji uváděli Wolkerovu ulici, lokalitu okolo nádraží, Kamennou ulici nebo Kasární náměstí," řekl tajemník.

A jak se do průzkumu zapojit? Na vybraných odborech a odděleních najdou klienti úřadu stojánky s kontaktními formuláři, které mohou vyplnit a následně vhodit do jedné ze dvou schránek ve vstupních prostorách obou budov radnice. Stojánky s kontaktními formuláři jsou umístěny například v pokladně, kanceláři místních poplatků, na živnostenském úřadu, registru vozidel a řidičů, pracovišti občanských průkazů a cestovních dokladů, stavebním úřadu, správě budov, matrice či recepci. „Ve formuláři občané vyplní pouze svoji e-mailovou adresu a datum návštěvy. Následně jim je na e-mail zaslán krátký dotazník," vysvětlil tajemník chebské radnice Václav Sýkora.