VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční most usazovali stavbaři ještě v noci

SOKOLOV - Transport nejtěžšího nákladu na českých silnicí se obešel bez vážných komplikací, jezdilo se hlavně v noci

1.11.2008
SDÍLEJ:

Transport 35 metrů dlouhého železničního mostu, který vyrazil z Ostravy a míří do Sokolova, čeká na poslední etapu cesty na odpočivadle u Bochova.Foto: DENÍK/Petr Zahradníček

Je třiadvacet hodin. Do Sokolova doráží v pátek nejtěžší náklad, který kdy byl transportován po českých silnicích. Jde o železniční most vážící sto tři tun a dlouhý 34,5 metru. Ještě v noci ho musí stavbaři usadit. Zastavují železniční dopravu. Práce končí kolem třetí hodiny ranní.

Když transport s nadměrným nákladem do Sokolova dorazí, všichni si oddychli. Cesta z Vítkovic do Sokolova dlouhá přes pět set kilometrů proběhla bez větších komplikací. „Na některých místech jsme museli demontovat značky a středové ostrůvky,“ řekl Tomáš Reichelt z firmy APB. která transport i usazení mostu zajišťovala.

Most byl převážen především v noci, aby se co nejvíce zmírnily komplikace v dopravě. Řidič podle Reichelta překonal šedesát kruhových křižovatek, projel přes tisícovku mostů. Na přepravu dohlížela dvacítka techniků, kteří dokonce museli postavit improvizované přejezdy.
Železniční most usazoval speciální šest set tunový jeřáb, který se přímo na místě montoval čtyři dny. Při usazování na pilóny musela být zastavena železniční doprava.

Práce nyní ale rozhodně nekončí. Pokračovat se bude v červenci například pokládáním kolejnic. Do Sokolova pak bude transportována druhá část mostu. První etapa vyšla na třináct milionů. Je součástí proměny vlakového nádraží v Sokolově za 450 milionů korun.

Přepravovaný železniční most je svými rozměry unikátní. „Takto těžká mostní konstrukce zatím nebyla v historii vítkovické mostárny expedována,“ uvedla mluvčí vítkovického holdingu Eva Kijonková. Upřesnila, že ocelovou mostní konstrukci, která je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, vyrobila ostravská společnost Vítkovice Power Engineering.

Nelehké podle ní bylo už samotné nakládání mostu na speciální podvalník. Na ten před týdnem v neděli dopoledne konstrukci ukládaly dva jeřáby vážící dohromady sto tun.

Autor: Jiří Drozdík

1.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Turistům se v Karlovarském kraji líbí. A tak jich sem přijelo zase více

Policie, ilustrační foto.

Kriminálník zapálil vánoční strom města. A to nebylo vše

Nudná muzea? To už dávno neplatí

Karlovarský kraj - Už dávno neplatí, že muzea nabízejí jen nezáživné výstavy exponátů. Naopak, snaží se vyhovět požadavkům příchozích a nabídnout jim nejen poznání, ale také zábavu. V kraji najdou návštěvníci mnoho těch, která pobaví nebo vrátí do mládí.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Císařův portrét má šanci na nový život

Františkovy Lázně – Monumentální portrét císaře Františka Josefa I. z roku 1869 ležel dlouhá desetiletí poškozen a bez rámu na hradě Seeberg.

Na post šéfa krajské policie si trouflo šest kandidátů

Karlovarský kraj - Už 1. září by měl být vyluštěn tříměsíční policejní rébus. V tento den by měl podle hejtmanky Jany Vildumetzové (ANO) do funkce nastoupit nový krajský policejní ředitel. O místo se ucházelo šest zájemců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení