Chebem by pak opět mohly začít jezdit mezinárodní rychlíky z Prahy do Německa a dále do Evropy, tak jako tomu bylo již v 19. století. Před více jak deseti lety se však dálkový provoz na této trati přerušil. To by se ale opět mohlo změnit.

„V bavorském Marktredwitz se uskutečnilo Německo-české sympozium o železniční dopravě, na kterém město Cheb zastupovali místostarosta Pavel Hojda a specialista chebské radnice pro přeshraniční spolupráci Michal Pospíšil," potvrdila vývoj tisková mluvčí chebské radnice Simona Liptáková.

„Celkem 120 účastníků z Čech, Bavorska a Saska zde diskutovalo především o aktuálních i připravovaných projektech, které se týkají železničního propojení Čech se Spolkovou republikou Německo," podotkla mluvčí.

Pro město Cheb je z tohoto hlediska klíčovým rychlé dokončení elektrifikace celé železniční takzvané sasko-franské magistrály z Drážďan do Norimberku, včetně odboček na Bayreuth a Cheb.

„Díky tomu by přes Cheb opět mohly jezdit mezinárodní dálkové spoje," vyzdvihla Simona Liptáková.

„Železnice je historicky s Chebem svázána. Díky ní město vždy bylo a je důležitým dopravním uzlem, což s sebou přináší potenciál pro všestranný rozvoj našeho regionu. Je potřebné toto výsadní postavení do budoucna udržet," přiblížil Michal Pospíšil.

Již 20 let existuje česko-německá mezistátní smlouva o elektrifikaci trati Norimberk Cheb Praha. Na české straně je přitom kvůli výstavbě koridoru Cheb Plzeň Praha prakticky vše hotovo. V loňském roce totiž Správa železniční dopravní cesty dokončila úsek Cheb státní hranice. „Na sympoziu zaznělo, že Spolkové ministerstvo dopravy zadalo v závěru loňského roku Německým drahám zakázku na projektovou přípravu německé části tratě," dodal Hojda.