VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svátek železnice jak se patří

Cheb Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.

26.9.2016
SDÍLEJ:

Milovníci vlaků a všeho, co k tomu patří, zažili o víkendu svátek. V Chebu se uskutečnil Národní den železnice a bylo se nač dívat. K vidění byly historické stroje, ale i nejmodernější či také modely.Foto: Václava Simeonová

Malí i velcí milovníci vlaků si prohlédli nejmodernější rychlíkovou soupravu v Česku InterPanter, moderní vysokorychlostní soupravu Railjet, ale i parní lokomotivy Malý Bejček, Albatros, Ušatá nebo Všudybylka. Nechyběly historické motorové lokomotivy Hektor, Karkulka či Bardotka či staré motorové vozy Hurvínek, Věžák, Singrovka nebo Kredenc. Největší pozornost lákal Stříbrný šíp, unikátní motorový vůz z 30. let 20. století. Letos se poprvé představil po pětileté kompletní rekonstrukci za 33 milionů korun. Vůz s 64 místy k sezení vyvinula lokomotivka ČKD, do provozu byl uveden v březnu 1939. Za války byl odstaven, po obnovení v roce 1948 jezdil jen do roku 1952 a poté se dlouhá léta stěhoval do různých dep a chátral.

Své místo si v programu našly i modely. Výstavu železničních modelů a kolejišť připravili modeláři z Model klubu Sokolov spolu se svými kolegy z Plzně a Nýřan. „Výstava byla také doplněna expozicí fotografií a různých předmětů s železniční tematikou," sdělil Jiří Randa z Model klubu Sokolov.

Národní den železnice skončil až večer. „Vyvrcholením Národního dne železnice byla exkluzivní světelná show plná historických lokomotiv," sdělila Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Nabídla třináct historických exponátů ve scénickém osvětlení a v kontextu historických událostí doprovázeném představením každého z exponátů."

Program si pro návštěvníky připravilo také město Cheb, které nachystalo komentované prohlídky historického jádra nebo také volný vstup na chebský hrad.

První železnice se v českých zemích objevila v roce 1832, kdy byla vybudována první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839. Do Prahy přijel první vlak před 170 lety, v roce 1845. 

Autor: Václava Simeonová, ČTK

26.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Turistům se v Karlovarském kraji líbí. A tak jich sem přijelo zase více

Policie, ilustrační foto.

Kriminálník zapálil vánoční strom města. A to nebylo vše

Nudná muzea? To už dávno neplatí

Karlovarský kraj - Už dávno neplatí, že muzea nabízejí jen nezáživné výstavy exponátů. Naopak, snaží se vyhovět požadavkům příchozích a nabídnout jim nejen poznání, ale také zábavu. V kraji najdou návštěvníci mnoho těch, která pobaví nebo vrátí do mládí.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Císařův portrét má šanci na nový život

Františkovy Lázně – Monumentální portrét císaře Františka Josefa I. z roku 1869 ležel dlouhá desetiletí poškozen a bez rámu na hradě Seeberg.

Na post šéfa krajské policie si trouflo šest kandidátů

Karlovarský kraj - Už 1. září by měl být vyluštěn tříměsíční policejní rébus. V tento den by měl podle hejtmanky Jany Vildumetzové (ANO) do funkce nastoupit nový krajský policejní ředitel. O místo se ucházelo šest zájemců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení