K nebezpečné situaci došlo ve večerních hodinách na železničním přejezdu u Františkových Lázní. V Ašské ulici směrem od Chebu na Aš zazlobily závory. Projíždějící řidiči netušili, zda mají čekat, či mohou projet. Cestu nějakou dobu blokoval kamion, jehož šofér se rozhodl pro čekání.

„Blikalo jedno červené světlo a šraňky se chvěly, jako by se chtěly spustit, ale nespustily. Pokaždé klesly tak o deset čísel a vrátily se nahoru,“ uvedl svědek z Aše. „Manželka pro mě jela do Chebu a už v té době to takto vypadalo. Když jsme se vraceli zpátky, bylo to tak pořád. No, projeli jsme, protože jsme se potřebovali dostat domů, ale řada řidičů nevěděla, co má dělat,“ řekl. „Nebezpečnou situaci jsem ohlásil na linku 112,“ dodal.

„Ano, zhruba ve 21.20 hodin nám přišlo telefonické oznámení o tom, že železniční závory u Františkových Lázní nefungují a světlo bliká,“ potvrdila policejní mluvčí Martina Hrušková.

„Na místo vyrazila hlídka z Františkových Lázní, která zde zajišťovala bezpečnost až do příjezdu drážního technika. Trvalo to asi 40 až 50 minut,“ informovala.

„Závory patří dopravní infrastruktuře a tu zajišťuje Správa železniční a dopravní cesty,“ poznamenala mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Podle mluvčího Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Pavla Hally vykazovalo zařízení v krátkých intervalech nouzový a poruchový stav. „Bylo to způsobeno prasklou pružinou ve spřahadle závorového ústrojí. Docházelo tak v klidovém stavu ke kmitání jedné závory – v otevřené poloze v rozmezí asi 20 centimetrů,“ uvedl.

„Rovněž z tohoto důvodu problikávala červená světla. Porucha byla odstraněna pohotovostí Správy dopravní cesty Karlovy Vary ve 23 hodin. Silniční provoz na přejezdu do doby příchodu zaměstnance naší pohotovosti zajišťovala PČR ve spolupráci s výpravčím stanice Františkovy Lázně. Pak již vše zajišťoval náš zaměstnanec. Bezpečnost drážní dopravy a rovněž i silničního provozu nebyly ohroženy,“ uvedl Halla s tím, že kdyby jel vlak, závory by šly do polohy uzavřeného přejezdu.

K podobné situaci nedošlo na Chebsku poprvé.

V Hradišti u Chebu se rovněž závory nechtěly spustit a řidiči museli spoléhat na vlastní zrak a sluch. V tomto případě byla na vině stará kabeláž.
Pokud se zabezpečovací zařízení rozbije, musí se strojvedoucí řídit platnými předpisy. Zejména má povinnost snížit rychlost vlaku před železničním přejezdem na deset kilometrů v hodině a za druhé musí dávat výstražnou signalizaci houkáním.

Povinnosti musí dodržovat i řidiči. Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se může šofér k přejezdu bez výstražných světel přibližovat maximálně 30kilometrovou rychlostí a především se musí přesvědčit, zda na něj může vjet. Červená světla upozorňují na příjezd vlaku a zakazují řidičům (chodcům) vjezd (vstup) na přejezd. Vždy je ale nutné věnovat přejezdu zvýšenou pozornost.