VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať na hranici je modernější

Cheb - Modernizace železniční trati z Chebu na hranice s Německem za 528,6 milionu korun je dokončena.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Modernizace železniční trati z Chebu na hranice s Německem za 528,6 milionu korun je dokončena. Foto: Deník/Jan Buriánek

Vylepšení tratě umožní na kolejích vyšší rychlost vlaků, a připravilo ji tak na možné budoucí napojení na elektrifikovanou železniční síť v Německu. Elektrifikování na přilehlých železnicích na německé straně je ale zatím v nedohlednu. Přibližně desetikilometrový úsek, který je součástí třetího železničního koridoru v České republice, má za sebou celkovou rekonstrukci.

„Byly vyměněny svršky, udělalo se nové zabezpečení u všech cest. Umožní to zvýšit maximální rychlost vlaků z 90 kilometrů za hodinu na 120 kilometrů," uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy Západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Trať z Chebu na státní hranici je na elektrifikaci připravena.

„Čekáme pouze na to, až dá německá strana souhlas a dohodnou se technické parametry. Podle odhadů by dokončení elektrifikace na české straně mohlo nastat v roce 2018, nebo 2019," poznamenal Hrubeš.

Hodně nyní bude záležet na tom, aby německá strana přistoupila k plánovanému vybudování elektrifikovaného koridoru mezi německými Drážďany a Norimberkem, s odbočkou přes Hof a Marktredwitz na Cheb. Konečné rozhodnutí zatím v Německu nepadlo.

Podle posledních informací se však Němci do elektrifikace z ekonomických důvodů nehrnou. Přitom právě železniční trať Cheb Norimberk byla svého času jedinou spojnicí se západní Evropou a jezdily po ní vlaky až do Paříže.

„Až se povede na trati vybudovat elektrifikaci, budou tu v budoucnu moci vlaky s naklápěcími skříněmi jezdit dokonce rychlostí až 160 km/h," poznamenal Pavel Surý, generální ředitel SŽDC.

Dílčí zrychlení cestující poznali už nyní, stejně jako zvýšení cestovní kultury i bezpečnosti vlakové dopravy.

V rámci výstavby stavbaři sanovali pražcové podloží a upravili odvodnění, vyměnili železniční svršek a v celém mezistaničním jednokolejném úseku vybudovali nové zabezpečovací zařízení. Stavba zahrnovala také úpravy mostů a propustků. Celá rekonstrukce trvala celkem více než rok. Optimalizace pomohla trati dosáhnout technických parametrů tranzitního koridoru.

Autor: Jan Buriánek

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Motivací mají být stipendia od kraje

Ilustrační foto

Pes vběhl motorkáři pod kolo

V aréně změří síly nejlepší dřevorubci

Klingenthal – Vogtland Arena v německém Klingenthalu u Kraslic se v sobotu stane dějištěm bitvy nejlepších německých sportovních dřevorubců.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Na slavnosti piva pojede zvláštní pivní vlak z dolního nádraží

Karlovy Vary - Zvláštní vlak s názvem Karlovarský Chodovar Expres vypraví už podvanácté České dráhy na tradiční slavnosti piva v rodinném pivovaru Chodovar.

Vykrádal auta, teď spadla klec

Cheb - Zloděje, který vykrádal zaparkovaná auta, dopadli chebští policisté. Jednatřicetiletý muž se nejméně ve třech případech v červenci a srpnu násilím vloupal do vozidel.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení