Rekonstrukce bude stát přes 440 milionů korun a stavební práce na trati skončí až v první čtvrtině příštího roku. Stavba si vyžádá výluku vlaků na trase Cheb Marktredwitz, jež potrvá do konce listopadu. „Jde o úsek koridorové trati, která spojuje Českou republiku se západní Evropou a je součástí evropské železniční sítě," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.

Po rekonstrukci kolejí budou moci jezdit vlaky na trati až rychlostí 160 km/h oproti stávající rychlosti 80 km/h. Na trať by tak bez problémů mohla vyjet i známá pendolina anebo vlaky vyšší kvality z Německa, jako je Intercity Express a podobně.

„Jet rychlostmi vyššími než 100 km/h však bude možno až po dosažení dohody s německou stranou a dokončení úprav železničního zabezpečovacího zařízení," upozornil Ptačinský.

Na asi sedmikilometrovém úseku vzniknou během stavebních prací nové železniční přejezdy, návěstidla a přibudou i betonové protihlukové bariéry.

„Ano, s protihlukovou zdí se počítá, její konstrukce je v současné chvíli předmětem případové studie," potvrdil další mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Trať Cheb Schirnding vede kolem několika chatových oblastí. A právě zdejší zahrádkáře zpráva o monstrózní zdi kolem kolejí příliš nepotěšila.

„Pokud by na trati zůstala vlaková doprava v tom rozsahu, jako tomu bylo dosud, tak si myslím, že protihluková stěna by tu byla zbytečná. Navíc by tato zeď výrazně ovlivnila vzhled celé krajiny," vyjádřila se chatařka Marcela Röhnerová. „Když se ale provoz na trati Cheb Marktredwitz zvýší, zřejmě bude protihluková stěna potřebná," dodala. Stavební práce na trati by měly skončit až na jaře roku 2015. Lidé navíc v současné době budou muset využít k přepravě do Německa autobusy.

„Náhradní autobusová doprava pojede mezi Chebem a Schirndingem až do 22. listopadu 2014," upozornil mluvčí Marek Illiaš. Renovací trati se dosáhne toho, že se lidé z Německa bez jediného přestupu v budoucnu dostanou až do Prahy. „Určitě se mi nápad líbí," pochvalovala si cestující Marie Strouhalová z Mariánských Lázní. „Do Německa často jezdím na nákupy a vlak je pro mě velice příjemnou alternativou, zvláště tehdy, dostanu-li se do zahraničí bez přestupů."