Jedenáct metrů šířka, 69 metrů délka a hmotnost 610 tun. To jsou parametry ocelové konstrukce železničního mostu nad Ohří v Jindřichově u Chebu.

„K výměně mostu se přistoupilo z důvodu špatného technického stavu stávající konstrukce, který v současnosti umožňoval pojezd železničních vozidel maximální rychlostí 50 km/h. Výměna staré konstrukce za novou, moderní umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h," vysvětlil tiskový mluvčí společnosti Metrostav Vojtěch Kostiha s tím, že most má železobetonové opěry, nosná konstrukce je ocelová.

Díky novému mostu nebudou projíždějící vlaky tolik slyšet a sníží se náklady na údržbu mostu. Předmontáž ocelové konstrukce trvala přibližně čtyři měsíce, osazení mostu do definitivní polohy zabere tři dny.

„Nový most nebude mít pilíře v řece, a to hned ze dvou důvodů. Nebude hrozit jejich podemletí protékající vodou a také v případě povodní nebudou pilíře tvořit překážku v korytu toku řeky," podotkl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš.

Výstavba nového mostu přišla na 93,3 milionu korun.

Kvůli pracím bude pro vozidla do soboty 6. srpna uzavřen most přes Ohři v Jindřichově u Chebu. „Objízdná trasa je vedena po silnicích III/21226, III/21217 a III/21227 ve směru od Hradiště a po silnicích II/606, II/214, I/21, III/21217 a III/21227 ve směru od Chebu. Prosíme řidiče, aby v uvedených lokalitách respektovali dopravní značení," upozornila tisková mluvčí města Chebu Simona Liptáková.

Zároveň bude do 5. srpna uzavřen železniční přejezd na silnici III. třídy číslo 21228 mezi obcemi Jindřichov a Tršnice.