VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezd nefungoval

Cheb -Nejen řidiči motorových vozidel byli v šoku, když přijeli k závorám, které byly rozbité.

5.10.2009
SDÍLEJ:

ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD v Hradišti u Chebu byl v pátek několik hodin bez výstrahy. Vlaky zde musely projíždět pomalu. Foto: Jan Šimeček

Velký šok zažívali řidiči v Hradišti u Chebu. Tamní přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v páteční podvečer rozbité a nefungovalo. Řidiči tak museli spoléhat na vlastní zrak a sluch, aby mohli bezpečně přes přejezd přejet. Závory byly stále nahoře.

„Tento přejezd měl v minulých letech několik poruch,“ pověděl devětapadesátiletý Miroslav z Chebu. „Vzpomínám si, že jednou, když jsem tudy jel, svítila neustále červená světla, a žádný vlak nebyl v dohledu,“ řekl udiveně. Stál jsem u přejezdu asi dvacet minut a pak se najednou závory zvedly a začalo svítit bílé světlo. Asi před rokem tento přejezd opravili a zmodernizovali a od té doby s ním velké problémy nebyly, až na dnešek,“ doplnil.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally nastal problém se starým kabelem. „V pátek odpoledne nás potrápila porucha zabezpečovacího zařízení s označením P100 kvůli závadě na napájení,“ informoval Halla. „Kabeláž je stará již mnoho let a v budoucnu uvažujeme o její celkové výměně. Hned po poruše se začalo pracovat na obnově napájení zabezpečovacího zařízení a v pátek večer bylo zabezpečovací zařízení uvedeno znovu do provozu,“ doplnil Halla.
Někteří řidiči byli doslova v šoku, když se blížili k přejezdu a neslyšeli žádné zvonění výstražného zařízení ani neviděli výstražná světla. „Přibližoval jsem se k přejezdu a divil se, že nefunguje signalizace, tak jsem hodně přibrzdil a najednou zahoukal vlak. Hrozně jsem se lekl,“ řekl padesátiletý Jiří z Chebu.

Proč musí vlak na porouchaném přejezdu houkat, nám řekl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „Pokud se zabezpečovací zařízení rozbije, musí se strojvedoucí řídit platnými předpisy. Zejména má povinnost snížit rychlost vlaku před železničním přejezdem na 10 km/h a za druhé musí dávat výstražnou signalizaci houkáním,“ vysvětlil Jan Kučera. A podotkl, že řidiči se v takové situaci musejí řídit výstražnými kříži, které jsou i na přejezdech se závorami.

„Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se může šofér k přejezdu bez výstražných světel přibližovat maximálně 30kilometrovou rychlostí a především se musí přesvědčit, zda na něj může vjet,“ pověděl Kučera.

Autor: Jan Buriánek

5.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Novomanželé Urbanovi si řekli své ANO na vrcholku Aschberg v horské Bublavě.
9

Letní svatby jsou in, oddává se na lávce, golfu, na poli nebo u vysílače

Jak reklamovat koupený dům či byt

Vrchní sestra ze sokolovské interny by se mohla stát Nej sestřičkou roku 2017

Sokolov - Míša Rauscherová, vrchní sestra z interního oddělení sokolovské nemocnice, by se mohla stát Nej sestřičkou tohoto roku. V Sokolově pracuje s dvouletou přestávkou deset let.

Máme žízeň. A projevilo se to v prodeji

Karlovy Vary - Patrně i díky vysokým teplotám a žíznivým zákazníkům v letních měsících vzrostl skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) v prvním pololetí roku prodej meziročně o čtyři procenta a dosáhla celkového obratu 3,9 miliardy korun. To bylo meziročně o dvě procenta více.

OTÁZKA PRO: Milana Vrbatu, mluvčího Městského úřadu v Aši

Cheb - Mluvčí městského úřadu o novém parkovišti.

Joker chystá Zahradní slavnost

Cheb – Jak se městu Cheb podařilo upravit komunitní zahradu v chebské Májové ulici naproti restauraci Hannibal? O tom se může na vlastní oči přesvědčit i veřejnost, a to již v úterý 22. srpna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení