Design auta je úžasný v tom, že ač je zcela nový, je naprosto nezaměnitelný. Široká a nízká maska chladiče, protažená světla, elegantní a proporčně krásná boční silueta s velkými koly, i záď se širokými blatníky a tenkou linkou koncových světel. DB12 má všechno, co by mělo kupé od Aston Martinu mít.

Interiér je na řidiče orientovanou oázou luxusu a drahých materiálů. Před řidičem je velký displej přístrojového panelu, sekundovaný ještě moderním infotainmentem. Širokánská středová konzole potom pojala relativně velké množství tlačítek, sloužící k ovládání různých funkcí vozu.

Podívejte se na nový vůz detailněji v novém videu

Zdroj: Youtube

K mání je celkem pět jízdních módů, přičemž tři hlavní se jmenují GT, Sport a Sport+. Zatímco v GT slibuje Aston agilní, přesto však velmi komfortní jízdu, Sport a Sport+ přitvrzují a nabízí sportovní, až okruhové svezení. Vůz stojí na podvozku s adaptivními tlumiči, tisková zpráva zmiňuje také mimořádně pečlivě odladěný elektronický posilovač řízení, a vůbec poprvé se zde objevuje elektronicky řízený diferenciál mezi zadními poháněnými koly. Ten se umí podle aktuální jízdní situace v řádu milisekund zcela otevřít nebo naopak plně uzamknout.

Kola jsou standardně dodávána o průměru 21 palců a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 S, odladěné přímo pro potřeby DB12. Brzdové kotouče mají vpředu průměr 400 milimetrů, vzadu 360 milimetrů, standardně jsou ocelové, ale za příplatek Aston Martin dodá karbon-keramické, které mají vyšší teplotní odolnost a naopak nižší hmotnost. Konkrétně na neodpružených hmotách ušetří celých 27 kilogramů.

Bullittův případ
Klasické filmy pro fanoušky aut: Znáte Vanishing Point nebo Bullittův případ?

Mnoho fanoušků se může cítit zklamaných tím, že pod dlouhou kapotou DB12 nečeká dvanáctiválec. Osmiválec, původně z dílen Mercedesu-AMG, však tento deficit hravě vyváží svým obrovským výkonem, který předčí libovolnou V12 v historii Aston Martinu. Čtyřlitrový, dvěma turby přeplňovaný motor dostal pro potřeby britské značky jiné vačkové hřídele, pozměněný kompresní poměr, větší turbodmychadla a taky výrazně posílené chlazení s jedním hlavním a dvěma přídavnými chladiči. Výsledkem je výkon 680 koní v 6 000 otáčkách a mamutích 800 Nm točivého momentu mezi 2 750 a 6 000 otáčkami.

První kusy nových DB12 dorazí k zákazníkům ve třetí čtvrtině tohoto roku. Cena je zatím neznámá.