Nás ale zajímá generace druhá – nyní plně elektrická. Jde o úplně nový vůz, stojící na platformě Premium Platform Electric (PPE). Co se rozměrů týče, rozvor náprav má 2 893 milimetrů, tedy o 86 milimetrů navíc oproti předešlému modelu. Celková délka činí 4 784 milimetrů, šířka 1 938 milimetrů a výška 1 622 milimetrů. Kola mají průměr 22 palců. Design se nese v duchu nedávno představené nové Panamery. Od ní Macan okoukal záď se spojenými světly, ale i vrchní ploché světlomety na přídi, které auto opticky rozšiřují. U Macanu však slouží jen coby denní svícení, hlavní světla jsou umístěná níž v nárazníku.

Porsche se chlubí také vychytanou aerodynamikou, která je daná jednak celkovým tvarem a zakrytovaným podvozkem, jednak i aktivními aerodynamickými prvky – jmenovitě zadním výsuvným křídlem a uzavíratelnými chladicími průduchy vpředu. Součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,25.

Podívejte se na Porsche Macan na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Uvnitř vozu se našlo více místa pro zadní pasažéry, zároveň se ale sedí níž – vpředu o 28 milimetrů, vzadu o 15. Palubní deska v charakteristickém Porsche designu může mít až tři displeje, vedle centrálního dotykového mají řidič i spolujezdec svůj displej před sebou. Navíc je v Macanu poprvé k mání i head-up displej s rozšířenou realitou, promítaný na sklo. Při nastavené navigaci se tak přímo na skle objevují šipky a další pokyny, „zasazené“ do skutečného světa. Kufr má standardní kapacitu 540 litrů, po složení sedadel pak až 1 348 litrů, a dalších 84 litrů je pod přední kapotou. Při osazení tažným zařízením utáhne Macan dvoutunový přívěs.

Na odhalení v rámci akce v Singapuru se Macan představil ve verzích Macan 4 a Macan Turbo. Obě disponují pohonem všech kol, jež obstarávají elektromotory na přední a zadní nápravě, a obě také mají baterii o celkové kapacitě 100 kWh (využitelná 95 kWh) s 800V architekturou. Novinkou je i Integrated Power Box, který sdružuje palubní nabíječku na střídavý proud, napěťový měnič a topení do jediné komponenty, šetřící místo i hmotnost. Vůz lze nabíjet výkonem až 270 kW, při kterém proběhne „cestovní“ nabití z 10 na 80 procent za 21 minut. Pokud je však nabíječka o standardním napětí 400 V, proudový přepínač baterii rozdělí na dva 400V články, nabíjené samostatně.

Macan 4 dostal výkon 408 koní a točivý moment 650 Nm, díky kterému zrychluje z nuly na sto za 5,2 sekundy a jede až 220 km/h. Jeho kombinovaný dojezd činí až 613 kilometrů podle měřicího cyklu WLTP. Macan Turbo slouží v nabídce jako vrcholná varianta. Její výkon činí 639 koní, točivý moment 1 130 Nm a Turbo upaluje z nuly na sto za 3,3 sekundy, aby se následně rozjelo až na 260 km/h. Dojezd ovšem není o moc nižší, vystačí na 591 kilometrů v kombinovaném režimu.

Volkswagen Passat a Škoda Superb
Cenové srovnání Superbu a Passatu: Jak si stojí sourozenci v cenách a výbavách?

Porsche zároveň zdůrazňuje, že se jedná o nejsportovnější auto v segmentu, a že zážitky za jeho volantem odpovídají tomu, o jakou značku se jedná. Systém pohonu všech kol reaguje na prokluz jedné či druhé nápravy během 10 milisekund, vzadu nechybí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu a vůbec poprvé může mít Macan taky zatáčení zadní nápravy. To zvyšuje stabilitu při řízení, zároveň ale zlepšuje manévrování ve městě díky poloměru otáčení 11,1 metru. Verze Macan 4 jede standardně na ocelových pružinách a vzduchový podvozek je za příplatek, Turbo má pak vzduchové odpružení ve standardu. Oba podvozky lze dovybavit ještě systémem aktivního tlumení Porsche Active Suspension Management, využívajícím tlumiče s dvojicí elektronicky řízených ventilů.

Plně elektrický Macan se bude vyrábět v továrně Porsche v Lipsku a k zákazníkům se dostane ve druhé polovině letošního roku. Známé už jsou i české ceny. V konfigurátoru začíná Macan 4 na částce 2 225 735 korun, Macan Turbo potom na 3 059 092 korunách. V konfigurátoru je také pořád k mání první generace, začínající na 1 845 250 korunách.