O Volkswagenu ID.3, tedy o prvním automobilu wolfsburgské značky, postaveném na ryze elektrické platformě MEB, se už od počátku mluví jako o novém „elektrickém Golfu“. A i když kompaktní elektromobil nemá vůbec špatné prodeje, popularity Golfu coby bestseleru značky zatím nedosahuje. Vylepšit pozici na trhu by ale mohla právě představená nová generace.

Na to, jak teď elektromobil ID.3 vypadá, se můžete podívat ve fotogalerii.

Nebo je to spíš facelift? Volkswagen sice hovoří o nově představené ID.3 jako o nové generaci, jádro však zůstává stejné a v praxi se jedná jen o důslednější přepracování stávajícího vozu. Začněme hned u exteriéru, u kterého Volkswagen vyslyšel volání po trochu „ostřejším“ designu. Původní ID.3, představené v roce 2019, bylo na spoustu lidí až příliš uhlazené a zaoblené.

Novinka tedy dostala nové, opticky širší a ostřeji řezané nárazníky, prolis na bočních dveřích, ale hlavně novou delší kapotu. Zmizel totiž černý pruh zpod čelního okna, který kapotu a tedy i celý předek auta opticky zkracoval. Nová jsou také kola a paleta barev byla rozšířena o zelenou Dark Olivine Green. Ta je k vidění na prvních tiskových fotografiích.

Zdroj: Youtube

Polepšil si i interiér. Zůstal sice velmi minimalistický design s jen pár dotykovými ovládacími prvky, ale zlepšit by se měla materiálová skladba. Více částí palubní desky nebo dveřních výplní je nově měkčených. Zároveň je kladen ještě větší důraz na ekologii a udržitelnost. Volkswagen zdůrazňuje vyšší podíl recyklovaných plastů a vyzdvihuje třeba mikrovlákno Artvelours Eco, vyrobené ze 71 % z recyklátů. Interiér se navíc obešel zcela bez zvířecích produktů.

Auto jsem zkoušel v opravdu náročných zimních podmínkách
Test v psím počasí: Zkoušeli jsme ID.Buzz - po dlouhé době "odvázaný" Volkswagen

Kromě toho, že je ID.3 ekologická, veze si také řadu nejmodernějších technologií. Přítomna je poslední generace jízdního asistentu Travel Assist, který kombinuje adaptivní tempomat s aktivním vedením v pruhu. Nová verze parkovacího asistentu si zase umí zapamatovat provedený manévr a vyvést auto z parkovacího místa stejnou trasou.

Zabloudit už nebude možné

V interiéru se nachází v základní výbavě dva displeje – 5,3 palce před řidičem a 12 palců uprostřed palubní desky – případně i head-up displej, promítající na sklo základní údaje i navigační pokyny formou rozšířené reality. Přímo na silnici vám tak ID.3 zobrazí šipky, ukazující kam máte odbočit.

Novinkou je také inteligentní plánovač trasy Electric Vehicle Route Planner. Ten při plánování delších tras pracuje s dopravními daty a údaji o obsazenosti nabíječek, aby naplánoval co nejefektivnější nabíjení po cestě. Například místo jedné delší zastávky u pomalejší nabíječky, nabídne dvě krátké zastávky u rychlých nabíječek. Tak jako už v současné generaci, má ID.3 taky dálkové aktualizace palubních systémů.

I s litrovým tříválcem není Golf žádnou brzdou provozu
Litrový tříválec kvality bestselleru moc nesníží: Test VW Golf 1,0 eTSI

Technické údaje zůstávají prakticky shodné s předchozí generací. V nabídce se objeví dvě verze se shodným pohonem, ale rozdílnou kapacitou baterie. Vždy dostanete elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) a točivém momentu 310 Nm, pohánějící zadní kola, ale můžete si vybrat 58 kWh nebo 77 kWh baterii. Menší baterie nabídne dojezd až 426 kilometrů, ta větší až 546 kilometrů. Při využití maximálního nabíjecího výkonu pak nabijete baterii z 5 na 80 % kapacity za 30, respektive 35 minut. Poté už nabíjecí výkon klesá, protože baterie balancuje články.

S menší baterií zrychluje ID.3 z nuly na sto za 7,3 sekundy, s větší a těžší baterií zabere stejná akcelerace 7,9 sekundy. Obě verze jsou pak maximální rychlostí omezené na 160 km/h.

Ze strany Volkswagenu zatím nepadlo nic o ceně ani o dostupnosti. Současná generace je nicméně v nabídce německé značky za cenu od 1 194 900 korun.