Most v Dukelské je ve špatném stavu. Omezení výrazně zkomplikuje transport dřeva
/FOTOGALERIE/ Šok. Zhruba rok a půl po rozsáhlé rekonstrukci v ulici Dukelská přichází další komplikace. Hlavní tah na Prostějov byl tehdy kvůli opravám dlouhé měsíce zavřený, jenže řidiče čeká zanedlouho ve stejném úseku další omezení. Zatím jen těch za volanty nákladních aut. Tamní most z roku 1932 je totiž ve špatném stavu. Omezení podle kritiků výrazně zkomplikuje svoz dřeva po kůrovcové kalamitě.
„Silnice i most patří kraji. Krajská správa silnic nyní po jeho poslední kontrole požádala o snížení nosnosti. Z osmnácti na necelých sedm tun. V případně jediného vozidla pak z osmadvaceti tun na osmnáct,“ uvedl vedoucí boskovického odboru dopravy Roman Dokoupil.
Krajští silničáři nepožádali o stanovení objízdných tras. Přechodná úprava provozu bude doplněna o informativní dopravní značky s textem upozorňujícím řidiče na sníženou tonáž mostu. Nové značky budou na mostě a na příjezdových cestách nejdříve zhruba za tři týdny. „Je to pro nás šok. Po roce a půl od rozsáhlých oprav v této ulici a uzavírce se teď dozvíme, že je most v pseudohavarijním stavu. A neví se, co s ním bude dál. Nechci používat expresivní výrazy, ale z mého pohledu je to šlendrián a selhání. Nečekal bych, že je toto v jednadvacátém století možné,“ uvedl boskovický starosta Jaroslav Dohnálek.
Boskovičtí totiž potřebují přes zmíněný most svážet po kůrovcové kalamitě dřevo z městských lesů. Omezení se naopak nemá dotknout autobusové dopravy. „Je to velmi ožehavý problém. Před opravami v Dukelské jsme se na stav mostu dotazovali, zda s ním nebude v budoucnu problém. Kraj nám sdělil, že oprava nebude nutná. Drahanská vrchovina je zasažena kůrovcovou kalamitou a jsem zvědavý, kudy se bude dřevo svážet na nádraží v Boskovicích nebo do Skalice nad Svitavou. Pokud jinudy, tak se transport prodraží a samozřejmě prodlouží,“ řekl ředitel společnosti MP Lesy Tomáš Minx.
Most nyní čeká na kompletní diagnostiku a pak krajští úředníci rozhodnou, co s ním bude dál. Ve špatném stavu je podle krajské mluvčí Moniky Brindzákové od roku 2007. Poslední kontrola na něm měla proběhnout v květnu a došlo k přepočtu nosnosti. „V ulici Dukelská byla v roce 2018 prioritou rekonstrukce kanalizace a vodovodu. Oprava silnice s ní následně souvisela. Důvod pro opravu mostu tehdy nebyl,“ uvedla Brindzáková.
Otázkou zůstává, jak se na stavu mostu v poslední době podepsal nárůst nákladní dopravy. Je dost možné, že si řada řidičů s povolenou nosností nelámala hlavu a jezdila tudy s těžšími náklady, než bylo povoleno. A také jak po snížení nosnosti bude dodržování značek kontrolovat policie.