Vybrané články pro vás zdarma

To nejzajímavější z Česka i ze světa každé ráno do Vaší emailové schránky

Děkuji, již jsem odběratelem

Galerie: Trabant 601 slaví 55 let

Tento vzhled měly exempláře vyráběné v šedesátých letech a na počátku 70. Trabant 601 je automobilová klasika Při jízdě ho provází i namodralý kouř z výfuku Interiér je prostinký Volant má tenoučký věnec Údaj na tachometru dokládá nevídaně nízký nájezd Řazení je třeba se naučit, má však velmi lehký chod Začátečníkům se hodilo schéma nalepené na skle Páčka blinkrů je jediným opotřebovaným dílem Dozadu se nastupuje po odklopení opěradla vpředu Odkládacích prostor není nazbyt... Jeden z mála prvků pro komfort Jeden knoflík je pro rozsvěcování světel, druhý spouští stěrače. Ten třetí je podtlakový ostřikovač Dálková světla se přepínala na podlaze Táhla pro ovládání topení Vždy na jaře a na podzim bylo třeba přehazovat hadici Výrobní štítek dokládá skutečné stáří Trabanty měly dlouho šestivoltovou elektrickou soustavu Do motorového prostoru byl výborný přístup Nechybělo ani odhlučnění na kapotě Tankuje se zde. Měrka zjišťovala hladinu paliva. Přepínání na rezervu bylo u nohou spolujezdce Přes posměch většiny populace měly trabanty i své kluby obdivovatelů Kufr neměl velký nakládací otvor, malý ale nebyl Jedinou změnou na tomto exempláři je domontované mlhové světlo Nejprve měly Trabanty hliníková loga vpředu i vzadu, později je nahradil plastový výlisek Diagonální pneumatiky nezajišťovaly na kluzké vozovce příliš dobré jízdní vlastnosti Řez prokazuje jednoduchost konstrukce Proto si hodně věcí zvládli udělat lidé sami doma Na plechové karosérii byly díly z duroplastu Takto vypadá originální nelakovaná kapota Vyráběly se i přívěsy Finální verzí Trabantu byl model se čtyřtaktním motorem VW 1,1 V NDR připravovali i nástupce Nikdy ale na ně nedošlo Stejně tak se realizace nedočkal novodobý elektrický trabant