Fotografie studentů čtvrtého ročníku Střední průmyslové školy grafické v Praze mohou lidé vidět v chebské Galerii 4.

Snímky jsou vystavené v rámi cyklu Fotografické školy Evropy. „Vytipováváme si školu, kterou bychom chtěli vystavit,“ vysvětloval ředitel galerie Zbyněk Illek. „Zatím jsme si vybírali jen vysoké školy. Ale studenti této školy vystavovali na minulém ročníku. A tak jsme některé oslovili,“ dodal.

V galerii budou až do 30. dubna k vidění části současné fotografické tvorby nejmladší generace prostřednictvím digitálních i analogových snímků.
Někteří studenti vystavují v opravdové galerii poprvé. „Měli jsme výstavu třeba na Chebských dvorcích. To bylo ale o něčem jiném,“ uvedla jedna ze studentek, Adéla Vosičková.

„Člověk je nervozní,“ popsala své pocity. „Práce na vás najednou působí jinak, když jsou na zdi.“ V současné zatím ještě hledá, na co by se v rámci focení chtěla zaměřit. „Po střední škole půjdu na Famu (Filmová a televizní fakulta). Chtěla bych ale dělat své vlastní věci, ne na kšeft,“ řekla studentka. Také uvedla, že není snadné přesvědčit rodiče, že fotografie není zbytečná. „Na školu jsem šla později, už mi bylo osmnáct. Ale ze začátku z toho byli rozpačití. Zdálo se jim takové studium neužitečné. Ale jejich podpora postupem času stoupala.“

N O V É T V Á Ř E

Adéla Vosičková - Jakub Benda - Jakub Kučera - Rudolf Skopec


Cheb, 6.3.2009 – Galerie 4 zahajuje výstavu Nové tváře – fotografie posluchačů 4. ročníku Střední umělecko průmyslové školy grafické v Praze – obor Užitá fotografie.Autoři představí svými soubory část současné fotografické tvorby nejmladší generace prostřednictvím digitálních i analogových snímků. Výstava potrvá do 30.3.2009.


Rudolf Skopec (1989) rád pracuje s osobními tématy a sebereflexí, věnuje se převážně inscenované fotografii. Fotografie je mu prostorem pro sugestivní zachycení abstraktních myšlenek a úvah a nejlepším prostředkem pro manipulaci s vlastním světem.
Zúčastnil se 12. ročníku mezinárodního workshopu portrétu a aktu KontAKTfoto ve Františkových Lázních v roce 2007.

Adéla Vosičková (1985) ve fotografii intuitivně nalézá témata, která jsou jí však souzená osobní nebo blízkou zkušeností - ať už jde o jáchymovský dokument, kterému jde o obraz samotný, ne o jakýkoli patos, nebo soubor humANimal reagující na agresi přisuzovanou fotografii i samotnému jedinci. Polojasno předznamenává tenkou hranici mezi intuicí a výsledným překvapením.

Mozaika tvorby Jakuba Kučery (1989) se skládá z dokumentárních snímků ulice, života a inscenované fotografie. Dokument využívá jako zachycení neopakovatelného momentu a vizuální atraktivity. V inscenované tvorbě ho lákají nekonečné možnosti zpracování a ohromné spektrum témat. Mezi jeho oblíbené autory patří např. J.Koudelka, H.C.Bresson, J.Stach.

Jakub Benda (1990) se snaží reflektovat působení lidské existence na její okolí, a to nejen v přírodě, ale i ve městě, společnosti a v mezilidských vztazích. Věnuje se fotografování hlavně v exteriérech, kde se zaměřuje na reportážní portrét, městskou krajinu a nalezená zátiší. Pokouší se znovuobjevit pohledy, které vídáme tak často, že jejich poetiku dávno nevnímáme. Převážně fotografuje na černobílý kinofilm.