„Jako město bychom byli rádi, aby tady zůstaly zachovány klasické opery, které Loket proslavily. Když jsme se ale dozvěděli, že pan Ježek chce na poslední chvíli nahradit Rusalku rockovou operou – muzikálem Jesus Christ Superstar, červencové termíny jsme mu vypověděli," sdělil místostarosta Rudolf Flaška. Vedení města následně nabídlo Ježkovi dvě varianty. Buď zajistí Rusalku a v rámci zachování exkluzivity mu město promine nájemné za přírodní divadlo, anebo ji nahradí jinou inscenací. Pak ale nadstandardní vztahy skončí a organizátor musí zaplatit za pronájem.

Bouřlivá výměna názorů pak provázela i poslední zasedání zastupitelstva, kde rada města označila Ježka za nespolehlivého partnera. „Proč by mně, soukromému subjektu, měl někdo přikazovat, jaká představení mám v létě hrát? Na jednání rady jsem oznámil, že festival bude a že zorganizuji rockovou operu a Rusalku. Když jsem si to ekonomicky propočítal, tak jsem Rusalku vyřadil, chci ji dát na rok k ledu. Na opeře se vydělat nedá," argumentoval Ježek. Jeho postoj však někteří zastupitelé tvrdě zkritizovali. „Nikdo nenařizuje, co máte v amfiteátru hrát. Ale máte řadu specifických výhod. Před třemi lety jsme sehnali z kraje půl milionu korun. Odpustili jsme nájemné za amfiteátr. Byli jsme v nějakém nadstandardním vztahu, ale takhle to už nebude. My se zkrátka jen nechceme dostat do situace, kdy se opět na poslední chvíli dozvíme, že festival je zrušený," řekl radní Petr Zahradníček, jenž tím narážel na situaci z loňského roku. Kvůli absenci sponzorů opery neproběhly a Jan Ježek prohlásil Loketské kulturní léto za bienále.
„Za to jsem se vám už omluvil, ale co jsem měl dělat, když mi odřekli dva klíčoví sponzoři? To jsem se měl jít oběsit?" spontánně reagoval pořadatel.

Ostrou palbou kritiky ovšem nešetřil ani zastupitel Patrik Stangar. „Cítím tady jistou schizofrenii. Vidím tady talentovaného umělce, kterého si nesmírně vážím. A pak osobu podnikatele, či spíše nepodnikatele, který svou funkci nezvládá. Jste nečitelný a neseriózní partner, a přestože jste v Lokti nastavil nějakou laťku, tak jste ji i sám shodil," vytkl Ježkovi Stangar.

Opoziční zastupitelé Karel Smolík a Jaroslav Hlavsa pak vyhrocenou situaci zklidňovali. „Zažívám to tady znovu, kdy se hádáte s panem Ježkem. Jsou tu dvě naprosto odlišné povahy lidí – technokrati a umělci. Doporučil bych radě města být trochu nad věcí a vyjít panu Ježkovi vstříc. Navíc si myslím, že trvat na tom, že za každou cenu budou každý rok dva víkendy vyčleněny jen pro klasické opery, je divné," komentoval Smolík. „Celou dobu tady slyším dvě strany, kdy obě říkají: chci hrát. Festival je něco, co v Lokti potřebujeme. Mně se nejvíc líbilo, když tady byli ubytováni umělci, běhali nám tady vodníci. Prostě jde o to, udržet ten festival, a je to věcí obou stran," podotkl Hlavsa.

Po náročném zasedání následovaly několikadenní vyjednávací manévry a termín pro konečné resumé, stanovený na pátek 4. dubna, kdy Jan Ježek nakonec vyhověl loketským politikům.
„Své rozhodnutí jsem již volal panu Zahradníčkovi. Dohodli jsme se na kompromisu. 12. července se ve spolupráci s Divadlem J. K. Tyla uskuteční ke stému výročí uvedení opereta Polská krev (režie J. Ježek), 19. července bude následovat Rusalka," upřesnil Ježek. Od 1. května se pak podle jeho vyjádření začnou prodávat vstupenky.

Jan Ježek je nositelem prestižní Ceny Thálie. Rovněž je laureátem Řádu Zlatého Vavřínu, uděleného Hospodářskou komorou České republiky za rozvoj kultury v Karlovarském kraji. Jeho agentura Jan Production pořádá v Lokti operní inscenace už od roku 2000. Kromě Rusalky zorganizoval opery Aida, Carmen, Don Giovanni, Evžen Oněgin, Kouzelná flétna, Nabucco, Prodaná nevěsta či Rigoletto.