Předchozí
1 z 6
Další

„Setkal jsme se s jedním šamanem, který mi to předpověděl," tak se smíchem reagoval ředitel Městského muzea Františkovy Lázně Štěpán Karel Odstrčil na otázku, co předcházelo tomu, než se stanul v čele této instituce.

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce

„Tedy vážně. Za to, že jsem mohl nastoupit do františkolázeňského muzea, mohu děkovat především Bohu, Evropské unii a mému předchůdci ve funkci Janu Šamatovi. Právě díky jeho angažované součinnosti s chebským úřadem práce jsem byl v roce 2014, jako polovičatý absolvent brněnské Masarykovy univerzity, zařazen do programu „Odborné praxe pro mladé do 30 let“ a v říjnu toho roku nastoupil do muzea jako historik.“

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce

„Historie jsou jednak příběhy lidí a zároveň způsoby, jak o nich lze uvažovat. Zájem o historii se podle mne projevuje neustálou potřebou ptát se „proč?“. Už jako dítě jsem se ptal, proč v naší krajině na každém kroku narážíme na tajuplné rozvaliny domů, kapliček, hřbitovů ale i továren? Protože zde zjevně žili nějací lidé a zase jiní lidé se postarali o to, že zde již nic není. A opět se nabízí otázka proč? Nespokojit se s jednoduchou odpovědí, znamená nevidět svět černobíle. A to je pohled, který mne fascinuje."

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce

Snad každý, má nějaké oblíbené historické období. „Ptáte-li se na období, pak musím odpovědět 19. století. Doba, v níž se zrodila naše současná moderní společnost se všemi positivy i negativy. Možnost nalézat sto let i více staré kořeny dnešních zdánlivých novot je rovněž fascinující, a to především v oblasti politiky.“

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce

„Těžko říci, co se otázkou myslí," odpovídá na otázku, kdo je jeho nejoblíbenější historická postava. „Někdo, koho obdivuji a rád bych se sním setkal? Pak asi významný odborník na dějiny regionu a jedinečná osobnost Chebska konce 20. a počátku 21. století – Dr. Jaromír Boháč.“

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce

Často slýchá, že je podobný Františku Josefovi. „Nejčastěji způsobem: „Víte o tom, že vypadáte jako František Josef?“ Co odpovědět? Většinou říkám, že jde o reklamu pro františkolázeňské muzeum. Ostatně v tom směru ty vousy fungují dokonale. Často někam přijdu a mně zcela neznámí lidé již informují okolí, že dorazili z Františkových Lázní. Placená reklama nefunguje lépe.“ (smích)

Ředitel je sám perfektní reklamou na své muzeumZdroj: Deník / Redakce