Nejen malé penziony, ale i známé karlovarské hotely se chystají na své znovuotevření. Dělají vše pro to, aby splnily náročná opatření, předhánějí se v nabídkách svých služeb.Ty necílí jen na zahraniční klientelu, ale především na domácí. Právě ta bude totiž ještě více než v loňském roce hrát velmi důležitou roli v boji o přežití v cestovním ruchu.

Pro marketingové specialisty to rozhodně není jednoduchá doba, kdy musí přehodit mozkové výhybky na jinou klientelu, než na jakou byly hotely doposud historicky zvyklé. Právě kvůli zahraničním návštěvníkům vyrostlo v lázeňském trojúhelníku, především pak v Karlových Varech a Mariánských Lázních, tolik hotelových komplexů.

Těžko mohou nyní profitovat z luxusních spacenter a drahého pohoštění. Trendem se tak mnohde stávají obyčejné zážitky, jako třeba v Puppu, kde se rozhodli zapůjčovat nyní tolik oblíbená elektrokola. Oprášili také klasiku kinokavárny, kterou ještě zpestřili šampaňským na sluneční terase. Jak jednoduché. V jednoduchosti je prostě krása. Jenomže otázkou je, zda i v tomto případě bude stačit.

Jana Kopecká, šéfredaktorka Karlovarského deníku