Na motocyklu Suzuki V-Strom jel v neděli pár minut po půlnoci sedmatřicetiletý muž z Žebráku po pozemní komunikaci ve směru od obce Kařez na Prahu.

"V místě U tří sudů po projetí levotočivé zatáčky vyjel vpravo mimo komunikaci, kde nejprve narazil do svislého dopravního značení a následně do betonového sloupu veřejného osvětlení. Nárazem byl odmrštěn i s motocyklem do pravého travnatého pásu podél vozovky. Motorkář při nehodě bohužel utrpěl zranění neslučitelná s životem, kterým na místě podlehl. U řidiče bude provedena zdravotní pitva,při které bude vyžádán rozbor vzorku krve na přítomnost alkoholu či omamných látek," uvedla západočeská policejní mluvčí Jolana Číhová.

Hmotná škoda na motocyklu byla vyčíslena na 205 000 Kč a na značení a sloupu škoda ve výši 25 000 Kč.

Z policejních statistik

Na silnicích západních Čech se za prvních šest měsíců letošního roku stalo už 78 dopravních nehod s účastí řidičů malých i velkých motorek. Pokud to srovnáme s loňským rokem, tak evidujeme o 28 těchto nehod méně. Při těchto nehodách bohužel v letošním roce dva motorkáři zemřeli, deset jich utrpělo těžká zranění a šestatřicet vyvázlo se zraněními lehčího charakteru. Celková statistika za měsíc červenec ještě není k dispozici, ale pokud se týká například uplynulého víkendu (26. – 27. července), tak policisté na západě Čech šetřili čtyři dopravní nehody motorkářů. Na Tachovsku se staly dvě nehody a na Domažlicku a Chebsku po jedné nehodě. Více informací o této nehodě na chebsku najdete na: Těžce zraněného motocyklistu …

Při těchto nehodách motorkáři utrpěli dvě těžká zranění a jedno lehké. Tento víkend je to bohužel jinak. Při nehodě u Kařeza zemřel v neděli 3. srpna v noci motorkář ze Žebráku. Proto policisté apelují nejen na motorkáře, ale samozřejmě i na ostatní účastníky silničního provozu, aby dodržovali základní pravidla bezpečnosti v silničním provozu. Tím bude zajištěno, že se všichni ve zdraví a v pořádku vrátí do svých domovů.

UPOZORNĚNÍ PRO MOTORKÁŘE

• Motorkáři by si měli v první řadě uvědomit, než sednou na svého „miláčka“, že patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu a případný střet,jak s vozidlem tak i s pevnou překážkou, končí ve valné většině případů smrtí nebo těžkým zraněním motocyklisty.

• Základní podmínkou jízdy na motocyklu je používání bezpečnostních prvků: přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice. Samozřejmě i sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu komunikace, hustotě provozu a počasí.

• Je také zapotřebí uvědomit si brzdnou dráhu motocyklu a při jízdě dbát zvýšené opatrnosti pokud je na vozovce spadané listí, olejové skvrny, dilatační spáry na mostech, dochází ke změně povrchu například z betonu na asfalt nebo dlažební kostky.

• Při jízdě je nutné předvídat a uvědomit si existenci slepých úhlů zpětných zrcátek automobilů, tedy skutečnost, že ostatní motoristé mohou snadno motorkáře přehlédnout a obvykle nesprávně odhadnout rychlost a reakci motocyklu. Při předjíždění mít dostatečný boční odstup od automobilu, zde hrozí riziko náhlého vybočení vozidla nebo otevření dveří při vystupování.

• Předjíždění zprava také zpravidla řidiči automobilů nečekají.

• Poslední radou je nepředjíždět na nepřehledných místech, je to nebezpečný a zbytečný hazard.

(pčr, pep)


Zpracovala: por. Bc. Jolana Číhová