Na vině je provizorní provedení budoucího nájezdu na obchvat Drmoulu a Trstěnic a také neposlušnost řidičů. Na druhém místě je v rizikovosti v našem kraji vozovka u obce Okrouhlá a dále výjezd z Karlových Varů na I/6 vedoucí do městské části Olšová Vrata.

„Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do statistiky bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 100 metrů," informoval tiskový mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Úsek silnice I/21 u křižovatky na konci ulice Plzeňská vedoucí z Velké Hleďsebe do Drmoulu se stal nejhorším, protože zde došlo za poslední tři roky celkem k pěti vážným nehodám, které si vyžádaly jeden lidský život a způsobily čtyři těžká a sedm lehčích zranění.

„Tato křižovatka je umístěna na konci Velké Hleďsebe a jedná se o její provizorní řešení. To samozřejmě splňuje všechny parametry a jsou na něm umístěny značky se zmenšenou maximální rychlostí, jelikož zde mohou různé rozmary počasí překvapit řidiče. Řada motoristů tu ale přesto nezpomalí," dodal ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil.

Podle něj rizikovou část vyřeší dodělání 4,5 kilometru dlouhého obchvatu za asi 560 milionů korun.

Na jeho realizaci už má ŘSD vykoupeny pozemky a stavební povolení. Momentálně probíhá i výběrové řízení na zhotovitele, ale stavbu by mohla zpomalit změna v zákoně. „Když jsme obchvat Drmoulu a Trstěnic na I/21 projektovali, spadal ještě do takzvané staré EIA, tedy pod starý systém vyhodnocení vlivů na životní prostředí. Mezitím se změnila legislativa a tento úsek nedostal výjimku, aby nemusel být posuzován znovu," dodal Hnízdil, že pokud posuzování vlivů půjde hladce, se stavbou by se mohlo začít už v polovině příštího roku.

Komunikace u obce Okrouhlá, asi šest kilometrů od Chebu, pak vzala život dvěma lidem a tři další vážně zranila a u odbočky do Olšových Vrat se přihodilo sedm dopravních nehod se třemi vážnými zraněními.

Druhým nejrizikovějším místem v celé ČR je sjezd z E65 za vsí Bezděčín jižně od Mladé Boleslavi, respektive křižovatka, která tuto komunikaci propojuje se silnicí I/16.

Třetí místo obsadila křižovatka s vedlejší silnicí u Starých Hutí na silnici I/50 u Uherského Hradiště.