Finále! V sobotu se stáhla opona ze aktuální sezonou regionálního rallycrossového poháru Golf Veolia Cup.
Vůni benzínu, rachot motorů, šotolinu i rozblácený terén, ale hlavně si pořádně zazávodit, to má ráda parta nadšenců, která v sobotu dorazila do areálu bývalé šachty u Zadního Chodova. Právě zde totiž skončil jedenáctidílný seriál svým posledním závodem.
Sezona 2019 byla kalendářně rozložena do plných tří let. „První závod sezony se jel už 29. prosince 2018 a ten poslední teď v sobotu, takže v roce 2020,“ usmívá se jeden z tria pořadatelů poháru Jaromír Prančl z trstěnického motokrosového klubu Cech svatého Víta. V areálu klubu se závodilo sedmkrát, jednou na dlouhé ploché dráze v Mariánských Lázních a zbývající tři klání včetně toho finálového se uskutečnily právě na ´šachtě´ u Zadního Chodova.
Pohár se jezdí ve dvou kategoriích a skupina B, což jsou rallycrossové speciály do obsahu motoru dva litry, už znala před ním svého vítěze. S nedostižným padesátibodovým náskokem (za vítězství v závodu se uděluje 20 bodů – pozn. aut.) totiž byl na čele Jaroslav Praizler s Fordem Focus před Štěpánem Vlasákem a Martinem Čechem.
„Bojovalo se tedy v béčku už jen o druhé až páté místo. Ale v áčku nebylo ještě o vítězi rozhodnuto,“ poukázal Prančl na fakt, že v kategorii určené pro Volkswageny Golf obsahu 1600 ccm před poslední bitvou vedl Miroslav Opava před Petrem Krejčím mladším pouze o dva body.
A další z tria organizátorů Miroslav Opava (třetím je Jan Jiroušek) nakonec vítězství v premiérovém ročníku Golf Veolia Cupu ve skupině A na ´šachtě´ uhájil před Petrem Krejčím mladším a právě Jaromírem Prančlem.
Za Jaroslavem Praizlerem v silnější třídě skončila dvojice Martin Čech / Štěpán Vlasák a bronz získalo duo Martin Pánik / Michal Štefec.
„Hlavní cena, skútr 125 ccm, však není určena pro vítěze poháru, ale losuje se ze všech jezdců, kteří absolvovali alespoň osm závodů,“ prozradil atraktivní motivační faktor k účasti širokého startovního pole závodníků Jaromír Prančl.
A jak vlastně tento rallycrossový pohár vznikl?
„Trochu jsme se hecovali u pivka, kdo jezdí líp, a v roce 2013 si založili vlastní závody. Na chvilku jsme si pak odskočili od motorek k autům a máme s tím obrovský úspěch,“ řekl Deníku Jaromír Prančl s tím, že původně si chtěli jen zazávodit na šotolinovém okruhu s několika málo auty. „Nakonec nás ale jezdí kolem třiceti aut, i třicet šest, ale to je maximum. Nyní tu závodí vozů dvacet pět.“
Úplně původní záměr ale byl rozdat si to mezi sebou ve škodách Favorit. „Ve své době se daly dobře sehnat, dnes už to je ale spíše rarita,“ prozradil Prančl mezi jednotlivými jízdami závodu na rekultivované ploše zmiňované bývalé šachty.