Chebská trať Kartarena Ypsilonka hostila pátý podnik mistrovství České republiky v kartingu ve vytrvalostních závodech „HONDA GX 390 ENDURANCE“. Tento předposlední ze sedmi závodů byl výjimečný tím, že se jel na dvojnásobný čas, tedy na 6 hodin a rozděloval se dvojnásobný počet bodů.

Na startu se sešlo sedmadvacet posádek. Ve startovním poli šlo zahlédnout i například i zpěváka Daniela Landu, který závodí v silném českém týmu PRAGA, který nasadil čtyři posádky, nebo závodního jezdce Franka Bielu, pětinásobného vítěze 24H Le Mans. Z regionálních jezdců mohli diváci fandit dvěma karlovarským posádkám Vydra racing Team a „domácímu“ Emilovi Minářovi, který závodí v týmu OK KART Maranello s motokárou se startovním číslem 7.

Protože se za tento závod přiděloval dvojnásobek bodů, mnoho týmů přistupovalo velmi zodpovědně a už v týdnu na chebské trati jejich jezdci pilně trénovali. Student Gymnázia Cheb Emil Minář chebskou trať velmi dobře zná. Spolu s mechanikem Viktorem Wagnerem (mistr Evropy v kartingu z roku 2001) naladili perfektně podvozek a již v pátek jezdil Emil o vteřinu na kolo rychleji než soupeři.

Start stylem Le Mans, kdy jezdci přeběhnou trať a skočí do nastartované motokáry, nevyšel Emilovi nejlépe a z “pole position“ se propadl na třetí místo, svou převahu však soupeřům dal hned znát a cílem prvního kola již projížděl jako první. Po necelé hodině prvního střídání předával spolujezdci Romanovi Haladovi s náskokem 40s na posádku PRAGA RETRO s č.3 na druhém místě. Roman brzy dokázal o kolo předjet i tuto posádku a náskok na soupeře stále narůstal a motokára s č.7 byla po celý závod na prvním místě. I přes časovou ztrátu při opravě uvolněného výfuku měla posádka č. 7 před koncem náskok na soupeře přes dvě kola. Jenže PRAGA č.3 už měla za sebou poslední střídání a Maranello č.7 muselo ještě tankovat, protože byla zvolena na rozdíl od soupeřů strategie tří tankování, u které bylo jistější, že vyjde benzín až do cíle.

Roman zajel po pěti a půl hodinách k poslednímu střídání: rychlé zvážení, minutový časový limit na tankování a pak se opět opravoval uvolněný výfuk. Soupeři se blížili a Emil stále nevyjížděl. Nakonec to vyšlo – Emil vyjel na trať s 20s náskokem na druhé a do cíle ho ještě navýšil na 40s.

Motokáry Vydra Racing Team dojely na 9. místě a druhá posádka musela 45 minut před koncem odstoupit, když do té doby bojovala v první pětici.

Motokára OK KART MARANELLO s č.7 si ziskem 50 bodů upevnila vedení a před posledním podnikem má náskok 25 bodů na druhé v celkovém pořadí. Šance druhých v celkovém pořadí - PRAGA RETRO č.3 na zisk titulu je spíše teoretická – musí na posledním podniku MČR 20.8.2011 v Sosnové zvítězit a Emil s Romanem nesmí získat ani bod (dojet hůře než na 15. místě). Věříme, že nepotká Emilovu posádku v Sosnové smůla, a že potvrdí zisk titulu mistra České republiky ve vytrvalostních závodech HONDA GX 390 ENDURANCE.

(em)