Pokles tržeb, zaviněný hlavně úbytkem hostů z rusky mluvících zemí, začal už loni a pokračuje, i když už podstatně mírněji. Novinářům to řekl ředitel hotelu Imperial Jiří Švaříček.

„Pokles hostů z Ruska loni naskakoval po pěti, deseti procentech, letos už jsou to jen jednotky procent," uvedl Švaříček. A ačkoli letos přibylo českých klientů zdravotních pojišťoven, zatím nepředstavují významný podíl. Celkově Imperial zaznamenal úbytek klientů v segmentu medicínsky pojaté komplexní lázeňské péče, v němž tradičně realizuje většinu svých tržeb. Letos za komplexní lázeňskou péčí přijelo 3221 hostů, z toho 384 tuzemců a 2837 cizinců, což znamená meziroční pokles o 3130 klientů. Českých hostů přibylo v pololetí meziročně 104.

Zkracuje se i průměrná doba pobytu lázeňských pacientů. V Imperialu je nyní průměrně 12,9 dne. Podle zkušenosti lázeňských lékařů přitom krátké pobyty nejsou léčebně účinné. Jde pak spíše o wellness pobyt než lázeňskou léčbu.

Celkově do hotelů Imperial a Spa Resort Sanssouci přijelo 8223 hostů, což je pokles jen o 60 osob. V roce 2014 služeb hotelů skupiny Imperial využilo 18.829 klientů.

Podle neauditovaných výsledků za rok 2014 dosáhly všechny společnosti skupiny Imperial Karlovy Vary obratu v celkové výši 620.6 miliardy korun, přičemž hospodářský výsledek společností ve skupině dosáhl před zdaněním výše 57,854 milionu korun. Letos ale podle Švaříčka bude hospodářský výsledek zjevně horší. Přitom ještě v roce 2013 skupina dosáhla zisku těsně pod 100 milionů korun.

Podle Švaříčka se zatím výrazně nemění složení hostů hotelů, převažují Rusové, Němci, Češi, Ukrajinci a Kazachstánci. I když Imperial zahájil jednání i s čínskými operátory, zatím se na lázeňské pobyty nehrnou. „Čínští turisté jsou zvyklí v Evropě navštívit co nejvíce míst, ne zůstat dva týdny v jednom místě. A naše lázeňská léčba je pro ně taková exotika, asi jako pro nás čínská tradiční medicína," dodal Švaříček.